/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Google-map-mobile
Fra : Reichstein
Vist : 665 gange
50 point
Dato : 25-05-09 17:00

En af mine bekendte, viste mig, at han havde hentet google mobile map ind på hans mobiltelefon. Når han loggede på, vistes en markering hvor han befandt sig. Jeg har på min mobil, tilsvarende forsøgt at lægge google maps på, - det er også ok, men hvergang jeg logger på, markerer den Aarhus, og det er ikke smart når jeg bor i Aabenraa.
Hvad mangler jeg at gøre??

Kommentar
Fra : Chabo

Dato : 25-05-09 18:38

Min ven har en tilsvarendende, og hans virker, jeg skal spørge ham imorgen , hvis ikke andre svarer først

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-05-09 08:59

Du mangler måske at give applikationen adgang til netværket, så den kan opdatere din position, men vær opmærksom på hvor meget datatrafik der er på din næste telefonregning

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-05-09 09:05

"applikationen adgang til netværket, så den kan opdatere din position", - det er sort snak for mig.
Hvad skal det til for at gøre det?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-05-09 09:15

Prøv at åbne Google maps og tryk "0"

det skulle gerne opdatere positionen

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-05-09 09:25

det har jeg lige prøvet, - intet sker.
Men under hjælp, er der en der hedder "Min placering (beta)", vælger jeg den, kommer der en besked. "Beklager, Min placering er ikke tilgængelig på denne enhed". ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 09:59

http://mobile.google.dk

http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?hl=da&answer=136640

Citat
Bemærk: Nogle ældre versioner af disse enheder understøtter ikke Google Maps for mobile enheder version 3.0 og over og vil modtage den seneste kompatible version uden Google Latitude.

http://www.google.com/support/mobile/bin/topic.py?hl=da&topic=21182

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 10:04
Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-05-09 10:20

Jeg har en fornemmelse af, at det er ver. 3.0 jeg skal have fat i, men når jeg henter google.com/latitude, er det ver.2.3.2 der dukker op!!??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 11:10

Bemærk: Nogle ældre versioner af disse enheder understøtter ikke Google Maps for mobile enheder version 3.0 og over og vil modtage den seneste kompatible version uden Google Latitude.

Tror du ikke det er derfor >>>>
Citat
modtage den seneste kompatible version uden Google Latitude

version uden Google Latitude

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 11:13

Hvad for en Tlf har du?

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-05-09 11:21

Jeg har en LG KP500

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 11:37

Er det med Windows mobile?
Hvis
Citat
De fleste Windows Mobile-enheder med Windows Mobile 5.0 og over. Bemærk: Ikke alle Windows Mobile-enheder understøtter sporing af placering med celle-id

Prøv at se om du kan /må opdaterer systemet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 11:41

celle-id=identificerer området/cellen mellem mobil master,den radius du er i til forhold til de nærmeste master i det område du opholder dig i.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-05-09 12:02

???hvordan får jeg windows mobile?? Jeg er novice på området, jeg har TDC som mobilselskab!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 12:13

øøøøe,det er styre systemet på mobil telefonen,ligesom på en pc.
Det kan f.eks. være

Googles eget >>>Android

Microdofts >>> Windows Mobile

På de fleste nokia blandt andre >>>Symbian
Disse systemer kan opdateres lige som en pc's
styresystemer kan,det er beds at opdaterer via usb-->>pc-->Telefon software,med nogle mobil tlf kan man også via selve telefonen men det er dat krævende,ikke anbefalings værdigt.

Det kommer også an på ens styresystem licens om det kan opdateres,rettelser kan man for det meste opdaterer gratis men ikke fra f.eks. window M Version 5 til 6 o.s.v

(nyt styresystem)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 12:17

Microdofts=Microblød=Microsoft +bedst+data o.s.v

Jeg har selv lige opdateret mit system (Symbian på en nokia)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 12:21

Hvilket system du har ses enten i din manual eller inde i
telefonen,kender ikke din tlf men det ses som reglen et sted under tlf indstillinger

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-05-09 15:23

Jeg har talt med LG, de siger at det er deres eget styresystem der kører med i deres telefoner. Jeg kan se inde på "megamobilecontent", at der er mulighe for at oplosde Google maps til en LG-KP500,
men tilsyneladende hun i USA, for der er sat landekode +1 foran der hvor man skal skrive sit mobilnr. og der bliver meldt fejl, hvis man prøver med et dansk mob.nr.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 15:38

Så er det et modificeret Android (open source) så kan firmaer strikke deres egne funktioner ind i systemet og
kalde det deres eget.
Citat
for der er sat landekode +1

det må da kunne redigeres hvis det er i google maps filen,hvis man lægger den ind på pc'en.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-05-09 15:42

Det kan tilsyneladende ikke redigeres

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 15:58

har du prøvet at sætte dit tlf nummer ind i boksen med lande kode
+45 foran ?
http://www.google.com/mobile/default/maps.html

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-05-09 16:21

Jeg får denne besked, når jeg prøver

Get Maps for your phone
Enter your number to begin.

Invalid phone number.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 26-05-09 16:24

Det va S...ns

prøv kun med

det kan være den selv sætter +

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-05-09 16:41

nope, duer ikke - den er "forprogrammeret" til +1!

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 27-05-09 09:16

Tak for svaret Manse9933. Jeg tror ikke jeg kan få det til at fungere, men tak for din indsats!