/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Køb af minianlæg
Fra : Anderzen
Vist : 979 gange
100 point
Dato : 25-05-09 14:14

Hej,

Jeg overvejer at skifte det gamle konfirmationsanlæg ud med et af de nye smarte mini stereo anlæg. Jeg har researchet lidt på nettet og har fundet disse:

- Phillips MCM906
- Yamaha Pianocraft E810
- Arcam Solo Mini

Og så bruge en 'Apple Universal Dock' til at koble min IPOD til anlægget.

Er der nogen der har erfaring med disse eller gode råd i forb. med køb af minianlæg?

Mvh. A

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-05-09 15:02

Hej med dig.

Min bror har lige købt dette og er MEGET begejstret for det.
http://www.pixmania.com/dk/dk/1059355/art/sony/minianlag-cd-mp3-usb-mhce.html

Det er godt nok et Sony . Ved godt det ikke vatr med i dine overvejelser.
Men prøv at se det engang.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-05-09 15:34

Hvis jeg skulle vælge så ville jeg satse enten på Philips eller Sony.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-09 15:36

Philips er på stærk fremmarch.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-09 18:58

Philips

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-05-09 19:17

Jeg kender ikke de tre anlæg du nævner, der ser dog ud til at være en ret voldsom forskel i pris på de tre anlæg.

Generelt er "mini" og "micro" anlæg dyrere og dårligere end tilsvarende fullsize anlæg, specielt er små højtalere ikke ret gode. Så med mindre du har meget begrænset plads, vil jeg anbefale dig at gå uden om mini anlæg.

Jeg ville nok starte med at kikke på:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/nad_l54_og_dali_concept_1_system__.htm

Under alle omstændigheder ville min søgning starte i hifi-klubben, de ved hvad de snakker om, og man kan se og høre inden man køber.

Phillips er rimelig gode til små discount anlæg, men har du større ambitioner end det, bør du gå uden om.

Kommentar
Fra : Anderzen

Dato : 26-05-09 09:12

Ja der er lidt forskel i pris - mit budget rækker til omkring 5 K. Jeg kan godt lidt ideen om at have et anlæg der ikke fylder en halv bogreol - det jeg har nu er mega. Men okay, hvis man kan nøjes med en enkelt "kasse" og et par højtalere er det helt klart værd at overveje fullsize...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-05-09 19:09
Kommentar
Fra : allansanden

Dato : 25-06-09 14:06

Hifiklubben er godt nok meget dyre i forhold til hvad man får for pengene, Prøv at tjek tapeconnection og andre også