/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
vand i subwoofer
Fra : natasja0
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 24-05-09 10:28

Meget, meget mærkeligt problem.
Har fået vand eller en anden slags væske i min subwoofer (Soundsticks II).
Kan den skilles ad - og i givet fald, hvordan?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-05-09 10:42

Citat
Kan den skilles ad - og i givet fald, hvordan?

Kun hvis du kan finde nogle skruer, der kan skrues af

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-09 10:53

"An Der Schøne Donau" lyder da meget godt

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-05-09 10:53

Vandet skal være i wooferen. Den model du omtaler er der fyldt vand i fra fabrikken.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 24-05-09 10:53

Hvordan dælen er der kommet vand i den
nå men kan du ikke bore et lille hul hvor det ikke kan ses
og hælde vandet ud og så lappe med en klat silicone!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 12:47

Der kan være skruer inde bag ved fronten (skumgummipladen)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-05-09 15:43

At der SKAL være vand i lyder da som noget vrøvl.
Efter jin mening er der en lille lælkage i forsejlingen og der er dannet noget kondens på indersiden. Svært spørgsmål må man sige. Hvis de lader sig skille af må du jo prøve

Lige en test af dem. De ser sgu fede ud må man sige

http://alatest.dk/apps/reviews/6351443/-1/Computer+Speakers/Harman+Kardon+Soundsticks+II/?ref=http%3A%2F%2Falatest.dk%2Fanmeldelser%2Fpc-hojttalere%2Fharman-kardon-soundsticks-ii%2Fpo3-20758%2C81%2F

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-05-09 16:44

Citat
Vandet skal være i wooferen. Den model du omtaler er der fyldt vand i fra fabrikken.
Hvor har du det fra, Flash77?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-05-09 19:52

Vandet udgør en del af det dæmpningsmateriale der er i wooferen. Der er bl.a. det der gør den så unik. Det er en metode Harman Kardon har udviklet og er derfor kun brugt i deres systemer.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-05-09 20:20

Tak for det Flash77. Jeg kan bare ikke finde oplysninger om det nogen steder

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-05-09 20:32

Citat
Vandet udgør en del af det dæmpningsmateriale der er i wooferen. Der er bl.a. det der gør den så unik. Det er en metode Harman Kardon har udviklet og er derfor kun brugt i deres systemer.

Det skal være Gele agtigt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-09 20:37

Læg den i fryseren så det bliver til is.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-05-09 21:11

Du skøjter da bare derudaf, LuffeA .

Men hvad skal Natasja0 dog gøre, hvis der ER andet vand i wufferen, end der skal være? . Måske nænsomt bruge en hårtørrer?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-05-09 21:15

Man må aldrig prøve på at fjerne eller opvarme vandet i wooferen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-05-09 21:41

Citat
hvis der ER andet vand i wufferen, end der skal være?
Man har jo hørt om personer, der stiller vaser/potter med blomster oven på tekniske apparater, ik ?????

Godkendelse af svar
Fra : natasja0

Dato : 25-05-09 07:58

Hej Klaudi - nok ikke den helt korrekte metode

Men med et lille borehul kunne jeg tømme subben for den i øvrigt ret så ulækre væske (svampet og ildelugtende).

Hvordan vandet er kommet ind, er simpelthen en gåde. Toppen og tragten havde et lille støvlag, så det er åbenbart ikke den vej.

Nu har jeg sat den til lufttørring i vinduet. Derefter må jeg prøve den af i næste uge.

Igen meget, meget mærkeligt - men Soundsticks II er efter min mening et af de bedste systemet, så hvis den har taget skade - tja, så er der kun en vej: Et nyt system.

hilsner
Natasja0

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-05-09 16:18

Ja det lyder godt nok underligt med det vand, hvor det så end kommer fra,
og at du siger det lugter og er svampet lyder som om det har været der længe,
held og lykke med "afvandnings" projektet

mvh klaudi