/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
København kommune hemligeplan?
Fra : rotw
Vist : 675 gange
300 point
Dato : 23-05-09 11:41

som alle sikkert ved er forurening fra biler underlagt staten, og konsentrationen af CO2 på vejene i freks. københavn. københavns kommune ønsker flere penge fra bil ejerne i form af bompenge det vil regeringen dog ikke gå med til ? så lukker man af for nogle af af de mange trafikeret veje og konsentrare trafikken på nogle færre vej og Øger CO2 på disse vej så den kommer over den tilladte grænse og så er det jo staten problem?

nu kommer københavns kommune så med et nyt tiltag:
man vil sætte farten ned på alle veje i københavn (man er startet) her kommer mit spørgsmål så ind
jeg mener jo at hvis en bil udleder X antal CO2 når moteren har kørt i 10 min. så må moteren så også udlede mere på 15 min. så når farten sættes ned bliver CO2 udledningen større?

eks. 60kmt = 1 kørt km pr. min. 100% - 50kmt = 0,834 km pr min 116% - 40kmt = 0,633km pr min 133 % - 30kmt = 0,500km pr min som er 150%
er det så en anden måde at københavns kommune kan få tvunget staten til at indføre bompenge?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-09 12:47

CO2 udledningen hænger jo sammen med andet end hvor lang tid motoren kører, og ved en lavere hastighed og dermed en lavere ydelse fra motoren vil CO2 udledningen også være lavere, så din konspirationsteori holder ikke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-05-09 12:56

Jeg tror lidt at kommunen bare bruger CO² som en undskyldning for at regulere trafikken. Det har jo hele tiden, i de sidste 10 år, været et problem med forøget trafik i København.
Det ideelle ville være at forbyder biler i indre by og så forstærke den kollektive trafik og gøre den gratis. Det er der ikke penge til men det tror jeg er målet. Det har tidligere været målet også før vi snakkede CO²

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-05-09 13:16

Kortoververden :
hvis du køre i for højt gear med lave omdrejninger bruger du mere bezin så køre du 40kmt i 2'den gear har du høj omdrejning mens bruger du 3 gear har du meget lav omdrejning 50 kmt er faktisk en hastighed som motoren er lavet til at køre "bedst" muligt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-09 13:18

At billisterne ikke kan finde ud af at betjene deres køretøj optimalt er jo ikke kommunens problem

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-05-09 13:24

Københavns kommune har fuldstændig ret,..
jo langsommere du kører des mindre mindre bliver brændstofforbruget, (og dermed co2 udledningen)

hovedparten af bilister kører fra A, til B, (fx til / fra arbejde)
(den strækning kører ’man’ uanset hastigheden, og tiden det tager)

hvis du kører i bil når du vil hente en ny PC. TV… eller andre varer,
kører du samme strækning uanset hastigheden er 30 eller 60 km/t

det var noget helt andet hvis der var en begrænset antal timer det var tilladt at køre bil

jo lavere hastighed du kører med, des mindre brændstofforbrug, det er der ikke noget nyt i,..
hvis du kører 80 km/t og øger hastigheden til 140 km/t,……
øger du samtidig brændstofforbruget med 48 %,.. forureningen øges 58 %
og støjbelastningen 81 % iflg. FDM.
http://www.fdm.dk/public/biler/driftogvedligeholdelse/miljo/

dertil kommer ekstra hk. til forøget vindmodstand,

Citat
Hvis en bil yder 10 [hk] ved 80 km/t, skal den altså yde 80 hk ved 160 km/t

http://da.wikipedia.org/wiki/Vindmodstand

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-05-09 13:34

Er det nu også rigtigt.
Kørsel fra A til B tager normalt ca 10 min.
med 10% nedgang i hastighed må forventes længere køretid og dermed længere tid med motoren kørende om co2 udledningen bliver større eller mindre vil jeg lade experterne udregne - jeg er i tvivl!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 23-05-09 13:46

Det er ikke helt korrekt EA_HS!
Når hastigheden sættes ned, vil du for at kunne holde en jævn kørsel, skulle ned i et lavere gear, og hermed en lidt højere omdrejningsantal på kværnen. Det giver også en større CO² udledning.

De personer der har planlagt denne strategi i København, er bindegale og uden virkelighedssans. Men da de ikke due på det almindelige arbejdsmarked, har de fået denne kontanthjælpsstilling, så også de kan overleve til skade for samfundet!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-05-09 13:57

Der er så lige det, at nedsættelsen af hastigheden, skulle nedsætte ulykkestalle med cyklister med 40%.
Det vil dog gøre mere ondt, da der vil være mange flere cyklister der overlever deres sindsyge cykelkultur.
Cyklister har det jo med at køre som det passer dem, både i højre og venstre side, over fodgængerfelt, på fortorv og over for rødt.
Cyklister overholder ikke færdselslover i samme grad som bilister. De udsætter sig selv for en større fare på grund af deres manglende forståelse af deres sikkerhed.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-05-09 14:42

Københavns kommune er infiltreret at rumvæsner!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-09 14:50

Uanset hvad slipper man aldrig af med de idioter der kører 0-100 km/t på 9 sekunder fra lyskryds til lyskryds for at fange det gule lys der er ved at skifte til rødt.

Jeg og nogle kolleger er nyligt flyttet til lokaler i København fra Nordsjælland. Jeg bruger offentlig transport med glæde og griner allerede over mine kolleger der bruger TYVE (for dem kostbare) minutter mere fordi at de IKKE vil lette deres røv fra bilsædet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-05-09 15:23

Rigtigt Luffe!
Og de bruger bagefter ½ time til at finde en parkeringsplads i nærheden!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-05-09 16:10

'severino'
Citat
Når hastigheden sættes ned, vil du for at kunne holde en jævn kørsel, skulle ned i et lavere gear, og hermed en lidt højere omdrejningsantal på kværnen. Det giver også en større CO² udledning.

det er både rigtigt og forkert,...
i min bil er der 6 gear,.. den kører uden problemer ned til ca. 25 km/t. i 6 gear,
samtidig kan jeg (på bilens computer) aflæse antal brugte L/100 km - (ca. 5 L) når bilen følger trafikken,
når den skal accelerere skal den naturligvis ned i et 'lavere' gear, ... så motoren ikke 'sejtrækker'

det gælder uanset hvilken hastighed jeg kører (at en bil ikke må sejtrække)
ps. det ved de fleste der har prøvet at køre ('økonomiløb' / race),...................

iøvrigt er det simpel logik,.. jo lavere hastighed, des færre ulykker,.. !
ved fx. 5 km/t,....... kan der næsten ikke ske noget alvorligt,.........
medmindre du kører ud over havnekajen,....

og holder du helt stille med motoren slukket,... sker der ingen uheld,...
og bilen udleder intet skadeligt.

men ingen løsning kan forhindre nogen i at overtræde færdselsloven,

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-05-09 16:59

es_hs
det er både rigtigt og forkert,...
i min bil er der 6 gear,.. den kører uden problemer ned til ca. 25 km/t. i 6 gear,
samtidig kan jeg (på bilens computer) aflæse antal brugte L/100 km - (ca. 5 L) når bilen følger trafikken,
når den skal accelerere skal den naturligvis ned i et 'lavere' gear, ... så motoren ikke 'sejtrækker'

det er nu sjovt du siger det med din computer for den måling kan du ikke bruge til en S----
og 2 det annerkende tv program fra eng. lavet en test hvor de skulle køre en stregning i forskellige biler og sjovt nok viste bilerne at de skulle tanke benzinmåleren var på 0 og bilen computer viste også 0 ca 35km fra deres mål men de kørte i mål uden at tanke.
det man kan sige med rimlig sikkerhed er at den kan måle hvor mange km du har tilbagelagt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-09 17:09

"Heldigvis" for mine kørende kolleger er det i Kbh S, der er holdepladser lige uden for døren og vi starter kl. 0730 men sover de blot 10 minutter for længe ryger de både ind i motorvejskø og mistede p-pladser

Glem alt om cyklisterne, nu holder de ikke engang øje med om de kører på fortov eller over for rødt da de har travlt med at sende sms`r

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-05-09 18:44

Citat
det annerkende tv program fra eng

de eneste ”anerkendte” Engelske TV programmer er 'Fifth Gear', og 'Top Gear',
det er noget af det mest useriøse biltest der bliver lavet,

de kan stort set kun lave grin med alle IKKE Engelske biler

eksempelvis er det ’altid’ Engelske biler der ”vinder” i deres test,
alt andet ville være utænkeligt, iflg. Jeremy Clarkson
en “vinderbil” bliver af “Top Gear” defineret udfra, hvor meget /hvor længe
den kan ’drifte’ (køre med udskridning),….helst på alle fire hjul,

se blot hvordan en simpel Fiesta,.. får en ”VIPER” til at ligne en fiasko,
http://www.youtube.com/watch?v=h_KIqdS1SO0

når tankmåleren viser ‘0’,…. er der mellem 0 og 10 liter på de fleste biler.
så det er ikke sært at det er en ’usikker’ måling,
desuden skal bilen stå 100 % vandret i måleperioden,

computeren i min bil måler undertrykket i indsugningsmanifolden,
altså hvor meget gasspjældet er åbnet
(i ’gamle dage’ kaldte man det et vakuummeter)

det er ikke 100 % nøjagtigt,..
men det viser forskellen mellem et stort, og et mindre forbrug,
og forbruget er mindre ved lave omdr. … (forudsat bilen ikke ’sejtrækker’)

præcis som alle andre test viser.

Citat
eks. 60kmt = 1 kørt km pr. min. 100% - 50kmt = 0,834 km pr min 116% - 40kmt = 0,633km pr min 133 % - 30kmt = 0,500km pr min som er 150%

mener du, dine udregninger er mere nøjagtige,.. ?
eller hvad er det du prøver at bevise,.. ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-05-09 19:26

Der er ikke så meget at bevise. Det drejer sig nok mest om at fortælle hvad han har, som vi andre nok ikke har!
Men jeg er IKKE misundelig!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-05-09 06:08

når tankmåleren viser ‘0’,…. er der mellem 0 og 10 liter på de fleste biler.
så det er ikke sært at det er en ’usikker’ måling,

når computeren også siger at den kan køre 0 km længere?

en lille udregning en normal bil har i snit en tank på 60l. "er der mellem 0 og 10 liter " ved 10l er det hele 16% misvisning så vis en bil er sat til at køre 15km pr L. regner computeren ud at du kan køre 60*15 = 900 km og 16% at dette er = 150 km længere
hvis du tømmer din tank helt og hæller 10l benzin på vil du finde ud af at din vakummåling/computer er helt hen i skoven disse målinger der bliver lave på normal bil er så usikkere pga. de forskellige variabler der er langt ind i denne computer (standart)

det man kan sige er jo længere din motror er i gang jo mere CO2 udleder du

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-09 07:46

I rejseplanen hos DSB kan man se egen personlige udledning af CO2 kontra en bil ved en given strækning, der ligger offentlig transport på det halve.

Men det er forhåbentlig udregnet på gennemsnit da mit tidlige morgentog kun er 15 % belagt hele vejen ind til Nørreport. Metroen er 75 % belagt allerede på det tidspunkt.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-05-09 11:01

Lavere hastighed er et spørgsmål om trafik sikkerhed og har intet med CO 2 og bompenge at gøre.

Hvis man ser det fra Københavns side så har man naturligvis en interesse i at få så meget af transit trafikken uden om byen som muligt samt få så mange af de udefra kommende til at være med til at betale for udgifterne ved at udbygge og vedligeholde vejnettet. Det er der vel ikke noget forkert i.

Jeg er da personligt glad for at jeg bor i en kommune hvor mine skatte penge ikke skal gå til at vedligeholde et vejnet som for en stor dels vedkommende benyttets af borgere der ikke betaler skat i kommunen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 12:57

Hvorfor dælen skal alt også lægges ind midt i Kbh. - hvis offenlige kontorer lå i periferien var det nemmere at betjene befolkningen.

Ps. Jeg bruger dog ikke Kbh. til ret meget.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-05-09 13:58

Det er som Kaj Løvring en gang sagde i en af sine monologer!
Københavnerne er så erganistiske, og så ligger byen på 1. sal, når man kommer med toget.

Og Eyvind, hvorfor tror du at de fleste danskere har valgt at bo uden for køvenhaunstrup?
Jo det vil bo i fred, og være lykkelige!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 14:39

Nemlig...........

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-05-09 16:20

Thomas.Haugaard
HVAD går div bil afgifter til ? når ja dem bruger kommunen til alt andet ind det de skal bruges til vej olign.

og hvis man vil nedsætte trafik sikkerheden (cykelliste og fodgænger) så giv disser et kursus i hvordan man opføre sig i trafikken

og hvormange vil så dø af co2 når konsetrationen bliver større ?

det er for at tvinge staten til at indføre bom penge elign.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-05-09 19:31

Rotw

Diverse bilafgifter tilfalder alle staten som så bruger dem til alt muligt andet end veje og kommunens indtægter stammer fra skatter.

Lige meget hvordan man vender og drejer det så er det biler og lastbiler der kører med for høj hastighed efter forholdene som er skyld i alle alvorlige ulykker. Cyklister der opfører sig dumt kommer som regel kun selv til skade.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-05-09 19:45

Grunden til den store CO2 udledning i København er at rådhuset rent faktisk er et kraftværk der producerer energi der sendes til en anden galaxe, hvor man har fjernet alle forurenende kilder, og flyttet dem til andre planeter. Hvis man vil nedbringe CO2 udslippet skal vi udvise de rumvæsner der har infiltreret Københavns byråd. Bilerne er slet ikke synderne!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-09 19:52

"Cyklister der opfører sig dumt kommer som regel kun selv til skade"

Sludder, de kan være skyld i at biler katastrofebremser og får en anden bil i røven. Hvad gælder stærkt befærdede cykelstier gælder jungleloven, der kommer nogen til skade hele tiden fordi at andre kører hensynsløst, det læser man nemlig heller ikke i dagspressen men kun som statestik på skadestuerne.

Prøv at se nøje efter når Tour De France starter. En hel masse farttrængende cyklister trækker stærkt ud på vejen fordi at de mener at landevejen bliver reserveret til dem ligesom i cykelløbet.

Og hvorfor tror Du at det er mere populært at køre med cykelhjelm i København end andre steder ????
Netop grundet sindsyge cyklister, og når de (forhåbentlig ikke) kommer til at sidde bag et rat skal medbilisterne køre i pansrede biler.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-05-09 20:00

Er du træt af storbyens stenbro, så flyt til jylland, her har man heden hele året, uden det skyldes global opvarmning forårsaget af CO² udledning.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-09 20:35

Naaaah, det regulerer sig selv da jeg kun skal være derinde 3-6 uger endnu........ fyret efter 30 år

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-05-09 07:17

københavns kommune burde fratges retten til at styre veje og pakering i københav

Godkendelse af svar
Fra : rotw

Dato : 25-05-09 17:43

Tak for svaret severino.