/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
billige - men gode Hdmi kabler
Fra : xou
Vist : 792 gange
100 point
Dato : 22-05-09 09:40

Er der nogen der ved hvor man køber bilige Hdmi til fladsærm,og hvor meget betyder det om man ofre noget for at få nogle bedre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 09:42

Du vil næppe kunne SE forskel på billige og de dyre - højst MÅLE det.....

Det menneskelige øje er meget langt fra måleinstrumenter.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 09:43
Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-09 09:44

Jo bedre og dyrere kabler, desto bedre lyd og billede. Sådan er det bare. Så prøv denne side:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/
Hvis det kabel, du ikke lige søger er er, så skriv til HiFi-Klubben

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 22-05-09 09:53

et godt sted at handle hurtig levering og gode priser ej heller dyrt i porto...

av-cables.dk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-05-09 09:57
Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-05-09 10:05

hej ! tak for svarene !
jeg skal bruge dem mellem
dvd-fladskærm
media player-fladskærm
canal digital-fladskærm
hvad med dem her:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kabler/hometheater_high_quality_hdmi_kabel_075_m_3065_da.html
mod disse
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kabler/high_grade_guldbelagt_hdmi_kabel_075_m_2326_da.html
og skal det være han eller hun

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-05-09 10:12

Citat
dvd-fladskærm
media player-fladskærm
canal digital-fladskærm

Jeg er godt nok ski nysgerrig. Hvad er media player-fladskærm og dvd-fladskærm?

(Og Refi - jeg ved godt, at jeg er bagud. Så lad være med at drille )

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-05-09 11:51

kablet skal sættes mellem 2 apperater

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-05-09 12:54

HDMI er et digital kabel, digitale signaler er 0'er og 1'er, enten kommer de rigtigt frem eller også kommer de ikke rigtigt frem.

Det betyder at du enten vil få meget dårlig billede/lyd eller perfekt billede/lyd. Så med mindre du skal have signalet overført over meget store afstande, er et kabel fra Netto til 10,- lige så godt som et fra Hi-Fi klubben til 1000,- Du vil øjeblikkeligt kunne høre/se det hvis ikke kablet er ok.

Analoge signaler kan indeholde alle niveauer, og kan være mere eller mindre forvrænget, derfor betyder det meget at analoge kabler er gode. Højtaler kabler er f.eks. analoge kabler.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-05-09 14:44

ja jeg valgte nogle der var lidt bedre - nemlig
1 x HomeTheater High Quality HDMI kabel
- 0.75 m (HT 250-075) = 99,00 DKK
2 x HomeTheater High Quality HDMI kabel
- 1.5 m (HT 250-150) = 218,00 DKK
men i forhold til dem der var på den side hvor jeg lige har købt en fladskærm er de billige.
men valgte at lytte til heller22 nemlig at det ikke kun er billede men osse lyd der kommer igennem.
så måake er et til 10,- lige så godt men heller22 få point da mit ? var ikke blot billige men osse gode.

Godkendelse af svar
Fra : xou

Dato : 22-05-09 14:47

godkendt pga af lyd osse har rolle i et hdmi kable.
men tak til alle for at tage sig tid til besvare mit spørsmål.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-05-09 15:03

Hej xou.

God arbejdslyst med kabeltrækningen . Og god weekend

Mvh