/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gastab
Fra : jes-a
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 21-05-09 17:02

Hejson!

Best som jeg drøner derudaf på min gamle knallert, finder den pludseligt på at gasse hurtigt ned. Nærmest som om gashåndtaget slippes og bremsen tages let. Den kommer så op igen lige efter. Dette gør den nogle gange i løbet af en tur.
Karburatoren er renset. Faktisk er den boret en lille bitte smule så knallerten render tæt på 40 ud af lige vej.

Men hvorfor mister den pludsseligt gassen?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 21-05-09 17:18

Det er jeg sku ked af. Men jeg har ingen anelse..
Men måske den går lidt varm, Du kunne måske prøve en eller to dysser op. da du siger den er lidt boret..
God tur....

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 21-05-09 17:54

stoppet bensinfilter eller mangel på bems i karb

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 21-05-09 18:20

Bensinfilteret er nyt. Hvordan kan der være mangel på benzin i karburatoren, når den netop er boret lidt op for at få mere brænstof?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-05-09 19:18

gaskablet knækket.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 21-05-09 20:53

:) hvis gaskablet var knækket ville jeg jo ikke kunne kører nogen steder.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 22-05-09 05:19

jo det kan være kaburatoren, altså svømmeren der sider fast, eller ikke er justeret rigtigt

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 22-05-09 18:47

hvad er det helt nøjagtigt du har "boret op"

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 23-05-09 19:09

Tilstoppet benzin tilførsel ? rens evt benzin filter, der sidder et i studen der går ind i tanken og sommetider en på selve slangen til karburatoren.. Med tiden vil der komme snavs i og den kan ikke få nok benzin..

Hvilken knallert/scooter snakker vi om ??

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 23-05-09 21:58

Benzinfilter og hane er er skiftet for få måneder siden.

Hvor meget karburatoren er boret i, ved jeg ikke, da det er en mekaniker, der har gjort det.

Det er en fz50.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 01-06-09 09:48

Har nu været ude og kører en tur igen(kører kun i weekenderne). Den var helt gal. Nåede halvvejs dvs. 5 km. Pludselig får den en lys metalisk lyd i motoren og skærer tænder, som når man ikke kobler ordentligt ud ved gearskift i bil. Den går derefter i stå. Bagefter startede jeg igen. Motoren stod så i tomgang men stadig med denne lyse metaliske lyd. Da jeg havde trukket med den i 5 minutter, startede jeg igen, og så kørte den som normalt resten af vejen.

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 01-06-09 18:00

tjek tilkobling af kickstarterter og så få skifetet og renset det gamle skidt

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 01-06-09 20:31

Hvad er det jeg skal skifte ud.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 25-06-09 12:48

Nå, jeg har ikke haft tid til at kigge mere på det. Men jeg tror, jeg har skrevet forkert ved at skrive gastab. Jeg har for sjov prøvet at trække bagbremsen mens jeg kørte, selvom man ikke må, og faktisk lyder det temmeligt meget som når den selv laver disse pludselige hastighedstab. Det lyder altså ikke som når man slipper gashåndtaget.

Måske den oplysning kan give nogen en ide om, hvad der er galt med dyret.

Kan det være vario, der ikke kobler ordentligt?