/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Planterne er gået ud!
Fra : snerose
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 21-05-09 08:10

Vi har lige modtaget en del planter, som vi havde bestilt hos Bakker. Der var: Klematis, klokkeblomster (5 stk), Fuchsia (3 stk. blå og 3 stk. røde) og så en anden klatreplante.

Bakker beskriver, at planterne er i en hvilefase når man modtager dem.
Ja, tak! De fleste er sat til hvile for evigt, for alle Fuchsia'erne er gået ud, de tre af klokkeblomsterne var der slet ikke grønt på, men kun et sølle rodnet. Klematis og den anden klatreplante kommer næppe....

Hvad gør vi nu? Vi har nemlig ikke betalt for varerne endnu (fik dem i fredags). Det hele koster ca. 700 kroner, men vi vil da ikke betale for noget, der er gået ud. Skal vi skrive til dem, at vi ikke agter at betale og evt. sende billeder med eller er der nogle andre forslag?

Dette er samtidig en lille advarsel mod at købe planter hos Bakker.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-05-09 08:13

Er der evt. andre, der har erfaringer fra indkøb hos Bakker?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-09 08:14

Jeg syntes det lyder som en god idé at sende nogle billeder til Bakke, det er vel næsten den eneste måde du kan bevise dødsfaldende på,

Evt. kan du sende en mail, med de vedhæftede fotos og sige at du ikke agter at betale

Jeg tror blomsterne har fået kulde undervejs.

Jeg har tidligere handlet hos Bakker, og har aldrig oplevet at planterne var døde, i det hele taget har jeg fået en god behandling af dem, så lad os da håbe de vil sende dig nogle erstatninsplanter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-09 08:42

Nu vil jeg da ikke sidde her og "rakke" firmaet ned - det er måske udmærket....

Men det var da en besynderlig måde at købe planter på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-09 08:45

Refi, Bakker ligger i Holland, og har et meget stort og flot udvalg af planter - til de rigtige priser

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-05-09 08:45

Refi.
Der er jo nok en årsag til, at man ikke selv kan komme på planteskole....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-09 08:49

Ja - billeder er taknemmelige

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-09 09:28

Citat
Hvad gør vi nu? Vi har nemlig ikke betalt for varerne endnu (fik dem i fredags). Det hele koster ca. 700 kroner, men vi vil da ikke betale for noget, der er gået ud.
Sæt dine planter - vand og gød, for du kan ikke på de par dage afgøre om de er gået ud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-09 09:30

Refi

Citat
Ja - billeder er taknemmelige

Citat
Jeg har tidligere handlet hos Bakker, og har aldrig oplevet at planterne var døde, i det hele taget har jeg fået en god behandling af dem, så lad os da håbe de vil sende dig nogle erstatninsplanter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-09 09:34

Du skal da have lov at handle som du lyster - Nordsted1

Men JEG kunne IKKE drømme om at købe noget "levende" pr. postordre....

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-05-09 10:35

refi du skriver

Citat
[U]Men JEG kunne IKKE drømme om at købe noget "levende[/U]" pr. postordre....

så prøv det

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-05-09 11:14

Snerose
uanset hvad for et træ - plante, man vil se om der er liv,
Prøv og tag med en negl, og tryk så et lille mærke i stilken - stammen,
bliver farven så over i det brune - gullige , ((( døden nær??)) e.v.t lyn hurtig vand - vand
men bliver farven over i det grønlige, (( så er der stor håb for overlevelse, ?))))

kan du snakke Hollansk, så ring til Bakker, det er et meget seriøst firma, de har så mange plante så de sender dig nok bare nogle nye, eller beder dig om at smide fakturaen i gulv arkivet
lav dig en weekend tur kør ned og se deres kæmpe store marker, de har med planter, det er stort,

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-05-09 11:57

vic2000
Super godt råd! Det vil jeg følge en anden gang, men én ting er sikkert her:
Hvis jeg trykker på stilken, knækker den! De er helt færdige og totalt tørre, selvom vi har passet og plejet dem efter alle kunstens regler. Øv, øv, øv!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-09 12:02

Nu er jeg godt i tvivl, men er der ikke også en dansk kontaktperson du evt. kunne ringe til, det mener jeg at jeg har prøvet

Og som jeg skrev tidligre, så tror jeg du får erstatningsplanter og ikke pengene retur, men det er jo da også godt nok at få det du ønskede fra starten af

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-05-09 13:30

Citat
Sæt dine planter - vand og gød, for du kan ikke på de par dage afgøre om de er gået ud.

Nemlig bentjuul. Der er ikke andet at gøre og de skal nok komme igen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 21-05-09 17:40

Det lyder helt som den "Bakkerstandard" jeg har hørt om fra flere utilfredse kunder.....

Send billeder og meddel du ikke betaler.

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 22-05-09 11:20

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 11:23

Hold da op hvor er i negative

Firmaet har eksisteret i mange år,hvis det var standarden i omtaler, havde de da ikke kunne overleve

Jeg har kun gode oplevelser med dem, håber du også får sådan nogle

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 11:33

snak Hollandsk eller andet

tag der ned så får du bilen eller toget fyldt op ( gratis
de gider ikke have bøvl med f.eks nogle få krevulanter fra DK
som Nordsted1 skriver det er et gammelt velrenomeret firma

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-05-09 11:35

Citat
Sæt dine planter - vand og gød, for du kan ikke på de par dage afgøre om de er gået ud.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 11:36

der et ordsprog som siger
at en person kan spolere mere i et kvarter som der skal 30 til at oprette i et helt år måske mere

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 11:43

som min eks kone sagde den gang hun gik ud af døren for sidste gang
Nu skal du huske at vande blomsterne, for ellers går de ud, hun mente pigerne,
men f------ f--- hvor har hun ret

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 11:57

snerose

en gren fra en pil kan ligge i over 4 år uden vand, oppe på loftet .feks.
så det første den ser vand så slår den rødder, og groer fin fin
en gartner bruger denne fremgangs måde til pil