Okay tid til et resume af sagsforløb. Jeg tog den tunge vej: skrev et forretningsmæssigt høfligt og konkret brev - cyklede hen og afleverede det i receptionen. Sådan noget bliver stort set altid taget alvorligt af firmaer/organisationer. Det var 22 april i år.
Det åbnede sagen og jeg fik besøg af en tekniker. Teknikeren var proff og ham har jeg holdt fast i lige siden. Han skiftede gammelt kabelmodem og kunne godt se der var nogen svingninger og det ville han godt hae fod på. Der kom selvfølgelig også en "specialkonsulent" på: ham der skal håndtere sagen rent administrativt internt og eksternt. Det gør de ved at lukke alt med sagen ned så snart de aner en mikroskopisk begrundelse for det.
Tålmodighed og saglighed er nøglen til succes. Så meget at de fleste ville få en dårlig, men da jeg har ferie resten af livet så blev jeg ved - på den positive og konstruktive måde: Jeg har udvekslet ca 20 mails og omkring 10 telefoniske samtaler på sagen. Altid saglig og konkret: helt styr over detaljer og tekniske porblemers status. Efter en måned varden tekniske side af sagen i orden: ifm. et skybrud over en weekend fik flere problemer og kabelt tv røg osgå ud. Så blev der skifftet ud af: iflg teknikeren mest helt nedslidte/nedbrudte komponenter på forskellige signalfordelings pkter i området. Så kørte det fint igen og uden variationer og det har det gjort lige siden.
Så var der afregningen. Se i store firmaer taler man ikke meget sammen og de SW systemer man har til registrering af kunder, problemer og varianter i abonnementspriser er ofte meget primitive.
Jeg havde ændret abbonement og fået kredit for manglende signal i en periode efter lange forhandlinger med specialkonsulenten men det vidste faktura-sektionen (regningsservice) ikke noget om så de afkrævede alt for meget. Det blev ret absurd for de blev med med at sende rykkere og efterhånden med 2 rykker gebyrer. Specialkonsulenten kunne tilsyneladende slet ikke håndtere det.
Til sidst ringede jeg ind på deres kundeservice nr - det gør jeg kun sjældent - og talte med en meget venlig suppporter. JEg tror jeg var meget heldig med hende. Hun betegnede deres konterings/faktureriungssystem som et skodsystem og efter jeg havde forklaret sagligt og redeligt for regningsrodet krediterede hun mig en hel masse.
Næste regning jeg fik for en uge siden den lyder på minus 450 kr. Faktisk er jeg ret forvirret - mon de er på stoffer alle sammen ?
Det er lidt en utroligt historie ikke - men et eller andet sted tror jeg det er ret normalt. Vi kan godt lide at se os selv som verdensklasse i DK men i virkeligheden er temmelig ringe, indbildske og latterlige.