/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Alli...
Fra : M4GIC
Vist : 758 gange
300 point
Dato : 17-05-09 08:54

Er der nogen herinde som rent faktisk har prøvet dette middel?

Jeg vil IKKE høre fra folk som har googlet en masse på nettet om Alli, men udelukkende høre personlige erfaringer.

Kommentar
Fra : Chabo

Dato : 17-05-09 09:24

Har aldrig hørt om det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-09 09:27

Citat
Er der nogen herinde som rent faktisk har prøvet dette middel?

Nu er Kandubrugere jo kloge mennesker - så NEJ - der er IKKE nogen der har prøvet det.....

Kommentar
Fra : suseline

Dato : 17-05-09 09:32

ok jeg fik besked om dette spørsgmål troede så lige det havde noget med slankekur
gøre. men ser du nej jeg ikke prøvet dette kun og ikke i dag, læst og hørt om det.
og det er ikke til anbefaling vil jeg lige sige dig, fordi det er sådan med det at det for
det første dur ikke til få kilo, og for det andet så skal man leve sundt for at det virker så
skulle det være dukometeret, men man skal ikke forvente det store, og man kan også risikere
at skulle sidde på lukum i op til flere timer ligesom diare, og det jo ikke særlig spændende
vel.
nej min ven hold dig fra dem.den tunge vej lige som mig tabt mig fra 100kilo, til først 61½.
også holdt op med at ryge halvandet år, og nu vejer jeg med besvær jojo,67kilo.
er på vej ned igen mangler 5kilo til mål.
held og lykke med det og det er jo lige den rigtige årstid vi i møde.
knus mig.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 17-05-09 09:36

hvis du ser mit tip, fra igår hvor jeg forsøgte at forklare min oplevelse af ALLI . jeg har taget dem i en periode , og må sige som der osse fremhæves i artiklen i bt. det er meget dyrt at tabe bare 2-3 kg , jeg fik osse en del bivirkninger , jeg må konkludere at hvis man ønsker bare at tabe sig de 2-3 kg på ca 6 md , er det ok, men dyrt er det mere man kæmper med så er det lægen man skal ha fat i
og et andet middel.

Kommentar
Fra : M4GIC

Dato : 17-05-09 09:42

jeg vil ikke bare tabe 2 - 3 kg. jeg vil tabe en 25 kg ca. og er ved at være desperat. Tit hører man :"du skal motionere, du skal lave om på din kost" - er desværre ikke alle mennesker hvor det virker.

Vil bare rigtig gerne høre om erfaringer og hvilke bivirkninger folk har oplevet...........

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-05-09 09:44

En god kostplan kan eliminere alt andet.........næsten, da visse former for overvægt behandles medicinsk eller i grove tilfælde kirurgisk.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-05-09 10:00

Citat
jeg vil tabe en 25 kg ca. og er ved at være desperat

Det kan du ikke tabe dig i løbet af no time. Det vil ske over en længere periode med eller uden slankepiller.

Men din pengepung vil tabe sig gevaldigt.

En af bivirkninger ved Alli er "Sivende afføring og akut diarré" som på dansk betyder, at du vil skide i bukserne.

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1598141.ece

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-09 10:14

Citat
Tit hører man :"du skal motionere, du skal lave om på din kost" - er desværre ikke alle mennesker hvor det virker

Jo det virker på alle - og så er det ganske uskadeligt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-05-09 11:02

"Sivende afføring og akut diarré"

Er nøjagtig det samme som dehydrering, kort og gdt skal man have masser af vædske, ellers er det livsfarligt.

Kommentar
Fra : M4GIC

Dato : 17-05-09 11:24

JEG VIL GERNE HØRE FRA NOGEN SOM HAR PRØVET DET, ikke som har læst om det!!!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 11:56

Det er Alli Babba der har lavet den slankekur. Det er kun sesamfrø der er i det. Du skal bare spise masser af sesamfrø, så virker det ligesådan.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-05-09 12:21

Citat
JEG VIL GERNE HØRE FRA NOGEN SOM HAR PRØVET DET

Nu har Alli jo kun været til at købe i håndkøb i ca. 14 dage. Tvivler meget på at du hører fra nogen, der har erfaring med de piller.

De fleste, der vil tabe sig, søger ikke læge. Jeg tror, det er frygten for at lægen rent faktisk finder ud af grunden til en evt. over/undervægt.

Men læs her på siden

http://alli.smartlog.dk/frygt-ej--alli-pillen-er-p--vej-post158525#comments

der er flere kommentarer.

Citat
Alli bivirkninger
Søg akut lægehjælp, hvis du har nogen af disse symptomer: nældefeber, åndedrætsbesvær, hævelser i ansigtet, læberne, tungen eller halsen. Stop øjeblikkeligt med at tage Alli og ring til din læge, hvis du har stærke smerter i din øvre mave der spreder sig til ryggen, kvalme og opkastning eller hjertebanke. Disse symptomer kan være tegn på betændelse i bugspytkirtlen.

Følgende bivirkninger forekommer almindeligvis med brugen af denne medicin. Det er de naturlige konsekvenser af Alli's fedt-blokerende virkning og er faktisk tegn på at medicinen virker korrekt. Disse bivirkninger er som regel midlertidige og mindskes med med tiden:

Olieagtig udflåd
Olieagtig eller fedtet afføring
Orange eller brun farvet afføring
Gas(prutter) med olieagtig udflåd
Løs afføring
Flere daglige toilet besøg
Mavesmerter, kvalme, opkastning, diarré
Andre bivirkninger, der kan opstå, samtidig med at der tages Alli omfatte:

Problemer med dine tænder eller tandkød
Forkølelse eller influenza lignende symptomer
Hovedpine eller rygsmerter
Hududslæt eller kløe
Andre bivirkninger end forskrevet her kan også vse sig. Tal med din læge om en bivirkninger som forekommer usædvanligt.

http://www.allipiller.dk/

Ovennævnte bivirkninger vil muligvis give grund til et lægebesøg.

Men du må jo selv være i tvivl om pillernes virkning, siden du spørger her på kandu.

Men jeg må desværre sige at de fleste brugere på kandu ikke hopper på den limpind .... at piller til at slanke sig gør underværker.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 17-05-09 12:51

Find ud af hvorfor du er voervægtig. Ellers kan det være ligemeget hvor mange gange du taber dig. Det kommer igen hvis du ikke har fjernet årsagen.
Jeg er selv i samme situation og er igang med at få hjælp af kognitiv terapi. Og det virker for mig. Jeg vil anbefale at du finder en der er både psykolog og kognitiv terapeut. Da det er vigtigt at vedkommende ved hvad der foregår i hovedt og er sit ansvar bevidst. Og ikke bare en som har taget nogen kurser i kognitiv terapi.

Slankekure virke for mig, men vægten kommer hurtigt igen. Jeg har tabt mig flere gange og har været nede på min normal-vægt et par gange nu. Men der skal mere til.

Du må selv tage beslutningen og regningen... Ja terapi koster, der er ikke tilskud.
Men det koster også at være fed. Sukkersyge, slidgigt, åreforkalkning, dårlig form, ikke se sine fødder, negativ føelse fordi man bare i´kke har lyst til at være fed, men er fed. Og hvis du er i dårligt helbred nu, så bare vent til du er 30 år ældre, så smuldre dit helbred. Jeg ser det i mit arbejde til hverdag. Det har sat mig igang med at finde årsagen. For der er ikke nogen "red dit liv-pille uden at løfte en finger"-mulighed. Så er du for naiv.

Her er lidt om hvad kognitiv terapi er
http://neft.dk/kognitivpsykologi.htm
Jeg skriver ikke dette som en reklame, men at du er nød til at se på din overvægt som en reaktion på et eller andet i dit liv. For overvægt er ikke noget der kommer af sig selv. Du hjælper det selv på vej med dit reaktionsmønster i hverdagen. Lige som jeg gør og alle andre gør.

Det du spørger om er symptombehandling og er ikke noget værd på denne lange distance.

Du skal fjerne årsagen til hvorfor du er fed.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 15:00

Man kan kun komme ind i den hemmelige hule hvis man har spist mange Alli-piller!

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 17-05-09 16:05

har du overvejet at prøve METABO ULTRAMAX før du begynder på alli... kender nogle stykker har brugt METABO ULTRAMAX til at sætte gang i vægtabet der er ikke nær så mange bivirkninger ved METABO ULTRAMAX og dem jeg har snakket med har tabt sig fra 4-8kg på den måndete et glas holder hvis du ikke har tabt dig i det føste måndet så er det kun 90-120 kr du har tabt alt efter hvor du køber dem og hvis det virker kan du forsætte til du er tæt på den vægt du vel ha eller bare bruge den som en kickstarter i forløbet

Kommentar
Fra : balut4u

Dato : 18-05-09 06:12

Tja. Nu skal du bare høre.

Jeg ligger tilfældigvis inde med den meget omtalte 13 dages stofskifte kur fra Rigshospitalet. Den fylder 3 sider og skal overholdes til punkt og prikke. Jeg fik denne kur for ca. 15 - 18 år siden. Rigsen vil ikke kendes ved den, simpelt hen fordi du skal ha' et rimelig godt helbred for overhovedet at overveje kuren, det kræver ofte en lægeundersøgelse for verficering. Det er rimeligt fornuftigt at du kan checke dit blodtryk og puls undervejs.

Glem det hvis du ikke kan afse 13 dage!!!! Du skal altså helst være hjemmegående. Mange får "korte sikringer" blir' irriteret.

Kuren har den fordel at den ændrer den måde dit nuværende stofskifte arbejder på, og fortsætter med dette efter de 13 dage, HVIS du spiser NORMALT.

Kan sendes som pdf eller anden fil type.

Jeg vil ikke klandres under/efter ej heller hvis det viser sig du har rygrad som en vandmand og ude af stand til at fuldføre etc etc.

So, what had U say, Mate??

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 07-06-09 00:28

Hvis du allerede har købt pillen "alli", så skal du ikke læse det jeg skriver herunder, for så bliver du skuffet.

Jeg prøvede for sjov at lave et lille regnestykke. Lad os sige du gennem den daglige kost får 24 g fedt. "Alli" udskiller 1/4 af indtaget fedt - dvs 6 g - der svarer til 54 kcal om dagen. På et år bliver det ca. 19.700 kcal, som rundt regnet svarer til 2 kg.

Prisen for en måneds brug er 374,50 ifølge medicinpriser.dk, dvs. næsten 4500 kr for et år. Er du virkelig villig til at indtage en pille 3 gange dagligt i et år, tabe dig 2 kilo og give 2250 for hvert af dem?

Til sammenligning vil du forbrænde 74 kcal. ved en daglig gåtur på 20 minutter. Det er 20 kcal mere end "alli" udskiller.

Jeg siger dovenskaben længe leve.

Kommentar
Fra : A-R-Ana

Dato : 03-07-09 21:13

JEG har prøvet dem. og har dem faktisk liggende lige inde på værelset!
så vil du vide noget så skriv en privat besked til mig.

Mvh A-R-Ana

Kommentar
Fra : DanseDrømme

Dato : 14-08-09 22:34

Jeg har ikke selv erfaring med pillen. Men enaf mine veninder endte med at blive meget syg af dem. Hun endte på sygehuset i flere uger, hvor de udredte alle de indre skader hun havde fået.. Hun havde i en uge ikke været i skole, da de troede hun havde salmonella, men det viste sig så senere at være pillens virkning....
Find en anden løsning!!!!