/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Korsør indenbords motor
Fra : svenliss
Vist : 708 gange
500 point
Dato : 16-05-09 18:11

Jeg har i uvidenhed haft min Korsør 8 hk. 1 cylindret bensin motor, lagt om på siden, hvorved der efter sigende er løbet olie ind og har blokeret forbindelsen mellem karburator og tændrør.
Tændingen virker, da tændrøret gnistrer.
Hvad gør man? og hvor meget skal skilles ad?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-09 22:28

Det lyder , som noget vrøvl.

Hvorfra ved du at tændrøret gnistrer ? Det er værdiløst at prøve det i fri luft.

Mon du ikke nærmere har fået olie i luftfilteret, så det blokerer. Et byt i hvis det er as papir.

Kommentar
Fra : Chabo

Dato : 17-05-09 08:32

En kosør bensin motor er en meget simpel og ukompliseret motor som teknisk svaret en knallert eller udenbords motor.

Jeg ville udlufte cylenderen ved at tage tændrøret af og dreje motoren hurtigt så luft og evt olie pustes ud.
Derefter giv den et lille sprøjt med WD40, sætte en nyt tændrør i, chekke om der er nok olie i bundkaret, rense kaburator og filter. Pumpe ny bensin op til kaburatoren.
Derefter burde den starte.