/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Min computer vil ikke starte.
Fra : hjalex
Vist : 380 gange
40 point
Dato : 08-05-09 13:32

Jeg har lige fået en ny harddisc. Når jeg tænder den starter Windows XP ikke op. Det lyder som en moter der kører i tomgang og der kommer intet billede på skærmen (harddiscen har ellers fungeret fint, men nu virker den ikke) kan i hjælpe.

Mvh: Hjalex

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 13:49

Citat
Jeg har lige fået en ny harddisc
hvad er det for en harddisk ? Har du installeret XP ? Eller er harddisken helt ny og du vil i gang med at installere XP ?

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 08-05-09 14:15

Det er en Seagate Baracuda 7200.10 160 GB. Jeg har installeret XP og den har fungeret fint indtil idag, hvor den bare ikke vil starte op.

Mvh: Hjalex

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-05-09 16:00

Er skærmen helt sort, Hele tiden?
alimak

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 08-05-09 16:35

Ja det er den.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-05-09 17:17

Det kan være skærmen det er noget galt med.Hvis du har mulighed så prøv at koble til en anden skærm. Prøv først om du kan gå ind i setup, det plejer at være at man trykker f2 lige efter start.
alimak

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 08-05-09 17:41

Hej Alimak
Jeg kan slet ikke komme ind på skærmen overhovedet. Jeg har lige åbnet kabinettet og kan se og høre, at det eneste, der virker er blæseren. Der er ingen aktivitet eller lyd fra harddisken. Det er som om, at den ikke får strøm. Den "starter" ikke op, som normalt. Det smarteste og jo nok, at indlevere den hvor jeg købte den.

mvh Hjalex

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 22:47

Hvis alle stik sidder fast og har forbindelse, så er det sikkert din stømforsyning som er stået af, bundkortet kan være brændt af, men jeg ville mistænke strømforsyningen først

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-05-09 23:37

Hvis blæseren kører så er strømforsyningen ikke stået af, men det kan være skærm eller grafikkort.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 23:48

Citat
Hvis blæseren kører så er strømforsyningen ikke stået af
der er mange ledninger ud fra strømforsyningen, det er absolut ikke nogen garanti for at alle ledniger sender strøm ud, at blæseren kan køre

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 09-05-09 10:08

Tak til alle, jeg får lige tjekket strømmen..

Mvh: Hjalex

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 10:37

Hvis ikke du kan høre harddisken snurre rundt, når du forsøger ar starte, så får den imgen strøm, kan du se nogle dioder med lys på bundkortet ?

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 09-05-09 16:53

Der er intet der lyser på bundkortet.

Mvh: Hjalex