/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HJÆLP! VISTA VIL IKKE!!!!
Fra : snerose
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 08-05-09 10:57

Min pc gik i går ned ved at fryse totalt, hvorefter jeg prøvede at slukke for den og derefter tænde den igen. Men skærmen var bare sort, og jeg kunne slet ikke komme ind i Windows.

Så prøvede jeg et geninstallere Windows Vista, og det gør den da også, men jeg kan stadig ikke komme ind i Windows. Der er striber på skærmen i opstarten, og den kommer ikke længere end til startsiden m. Bios setup'en (hvor der står Fujitsu Siemens).

Jeg har prøvet at geninstallere flere gange, men det virker bare ikke. Man kan ikke engang læse, hvad der står i Bios'en inden installationen går i gang - der er bare en masse udråbstegn og uforståelige ord. Er meget afhængig af min computer, så håber virkelig, at nogle ved, hvad der kan være galt. Tisind tak!!

Pc: Fujitsu Siemens, ca. 2 år gammel.
GB: 250
Ram: 3 GB

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 08-05-09 11:23

Det lyder som en Hardware fejl, deffekt grafikkort eller bundkort.

Hvis du ikke kommer meget længre end BIOS, er sjældente styresystemet / vista.

Men en elektrisk fejl i din PC.

Vh
Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-05-09 11:25

Det kan være så banalt som en termisk fejl.

Hvis det er en stationær - kan du starte med at åbne den og se om den er totalt støvet inden i... og få den støvsuget.

Men har du ikke meget styr på det indre liv, må du få en ven til at hjælpe dig videre.

Da det jo også kan være en fejl på di Harddisk.
vh Ben

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 08-05-09 11:27

Det er en hardware fejl. Måske grafikkort eller strømforsyningen der er stået af. Hvis din PC er 2 år gammel er det ikke sikkert at det kan betale sig at reparere den (naturligvis afhængigt af hvilken PC der er tale om)

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-05-09 16:22

Vista kan ikke installere på din pc. prøve at installere windows xp...Hvis den virker fint så det må være problem med pcs drivere og vista.. Min søns pc virker heller ikke på vista men kører fint med xp... prøve med xp

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 08-05-09 17:08

Jeg havde et skærmkort der gjorte nøjagtigt det samme som din , striber på skærmnen,sort skærm
det var en fejl på skærmkortet, som jeg fik byttet uden vrøvl fra forhandleren siden har det virket

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 12-05-09 08:39

Tak for svaret Benjamin.Hansen.