/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
WD Mybook World Edition og FTP
Fra : olavur
Vist : 1293 gange
500 point
Dato : 04-05-09 20:06

Hej
Jeg har en WD Mybook WE 1T og vil gerne kunne tilgå mine filer via internettet. Jeg har læst på diverse sider at det medfølgende Mionet, af diverse grunde, ikke er brugbart og jeg vil derfor gerne benytte ftp på harddisken istedet for. Harddisken står direkte til internet routeren, og jeg ønsker ikke nogen form for serverløsning, men kun adgang til selve mybook harddisken. Jeg er ingen ørn til programmering, så det ville være meget glædeligt hvis der findes en lettere løsning på opsætning af ftp. Jeg kører selv med windows og ved ikke mere om Linux at det er finsk og bruger en pingvin som logo

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-05-09 09:10

Er det ikke 'bare' at hente en FTP klient, evt. FTP server og installere på disken?

F.eks - http://filezilla-project.org/

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 05-05-09 15:57
Kommentar
Fra : olavur

Dato : 05-05-09 18:15

Jeg har prøvet Filezilla, men kan ikke få det at spille. Jeg starter ftp server på harddisken, men få ikke adgang til den fra hjemme PC´en, selv når jeg kører internt netværk.
De to link henvender til brug af Mionet, som jeg ikke ønsker at benytte.
Findes der flere altvernativer eller en tutorial med ftp-løsning?

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 06-05-09 18:12

problemet er at alle internetudbyder køre med det man kalder "dynamisk dns" det vil sige at din computer får en ny ip adresse hver du går på nettet. det betyder at du ikke ved hvad din harddisk adresse er når du ikke er hjemme. det har harddisk producenten løst ved at lave servicen Mionet. det din harddisk gør er at sender din dns adresse til mionet, og så kan du hente filer på den måde.
du kan også installer uofficiel firmwaer på harddisken for at få det til at virke men det er ikke lige til.
Den anden måde du kan gøre det på er ved få "statisk dns" ved din internetudbyder men det koster typisk mellem 30kr og 50kr pr måned. og er ikke lige så sikker som "dynamisk dns".

så jeg vil anbefale at du bruger det program der følger med til harddisken eller laver en server pc der står tændt hele tiden så kan du bare bruge et program der hedder http://www.dyndns.com/

Kommentar
Fra : hejhejdikal