/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Kørsel i egen bil
Fra : diet
Vist : 1107 gange
50 point
Dato : 03-05-09 13:52

Jeg er blevet i tvivl om når jeg skal aflevere selvangivelse og angive kørsel i egen bil:

Hvad skal/må jeg trække fra her

1) Kørsel til og fra undervisning?

2) Kørsel i forb. med køb af udstyr og materialer?

3) Møder i forb. med min selvstændig virksomhed (Møder vedr nye samarbejdsaftaler, hvilket ikke altid endt med at jeg blev hyret som konsulent)?

4) Kan jeg trække ovennævnte kørsel eller kun de møder som endt med at jeg blev hyret eller hvad?

5) Hvordan udregner jeg kørsel, hvis jeg har været på min fuldtidsarbejde først men derefter er kørt i forb. med min konsulent virksomhed til et møde og derefter konsulent undervisning og så taget hjem?

6) Jeg fik at vide af skat at jeg kunne trække faktiske udgifter fra (hmm hvad menes der) gælder det så fuld pris for øresundsbroen?

Er der noget andet som jeg kan trække fra som jeg ikke har nævnt?

Spørgsmål er måske bøvlet men spørg hvis I er i tvivl

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-05-09 17:09

Jeg ville nok kontakte Skat og forelægge dem dine spørgsmål,
ikke mindst for at være sikker på at det er det rigtige du gør
og det rigtige trækker fra og dermed undgår evt. skattesmæk.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-05-09 18:59

Hvis du er selvstændig må du selvfølgelig trække dine udgifter fra.
Der er forskel på om det er firmaet der ejer bilen eller om du kører i din egen private bil.

hawaii7

Kommentar
Fra : diet

Dato : 03-05-09 19:39

Det er min privat bil som jeg bruger.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-05-09 07:12

Du kan fratrække statens takste - den der svarer til de som kører til/fra arbejde. Hvis du søger job som privat kan du ikke fratrække noget. Hvis du derimod er på vej ud til en kunde for at tilbyde pgl. din ydelse, kan du fratrække. bropenge er også fradragsberettiget.

Du skal føre to kørselsregnskaber hvoraf der for erhverv fremgår oplysning om dato, kundenavn- og adresse samt km, og mellem erhvervskørsel skal du føre dato og km for din privatkørsel.