/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Printerdriver?
Fra : Ammitz
Vist : 778 gange
100 point
Dato : 30-04-09 13:06

Er der nogen som ved:
- om man kan få en printerdriver til en HP DESKJET F4280 - All-in-one?
- Hvor finder man den?
- Hvordan installerer man en sådan på LINUX-systemet?
Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-09 13:10

Den nødvendige driver er der allerede, du sætter din printer til og systemet burde selv finde den, ellers kan du køre guiden Tilføj en printer, det er utænkelig at der ikke skulle være en driver til HP printer som ligger og venter på at blive brugt

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-04-09 13:10

Tja du burde kunne bruge printerdriveren ( pakken hplip) - alt efter hvilken slags Linux du kører - er det næsten sikkert du kan installere denne pakke igennem pakkesystemet!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-04-09 19:18

Jeg vender tilbage, - når jeg har haft tid til at finde ud af om det er sådan!

Det er en god ven jeg skal hjælpe, - men han er ikke disponibel lig nu.

Ammitz

Accepteret svar
Fra : Lektor

Modtaget 100 point
Dato : 04-05-09 16:50

Ja HP er faktisk et af de mere Linux-venlige hardware-firmaer.
Gå i menyen System -> Administration -> Printere (eller noget lignende). Hvis du har Ubuntu, så se her: https://help.ubuntu.com/community/HpPrinterInstallationAndMaintenanceDapper

Du henter driverne her http://hplipopensource.com/hplip-web/index.html , eller også henter du dem via "Synaptic" hvis du er på et Debian system.
Skal din printer på netværk kan du installere den via CUPS http://www.cups.org/index.php .

Held og lykke med dit forehavende. Linux er skønt styrersystem når man lige har lært det at kende.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-05-09 17:38

Tak..

Der går lige et par dage endnu...

Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-09 02:37

Det skal være en meget sjælden printer du har, hvis du skal ud og søge driver til din Linux, Ubuntu har dem indbygget, de venter kun på at blive aktiveret, du bruger CUPS uanset om printeren er tilsluttet computer eller netværk, det er nemmest

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 13-05-09 18:38

Tak for svaret Lektor.

Ammitz