/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pen som mus
Fra : thulin
Vist : 596 gange
200 point
Dato : 29-04-09 15:31

Leder efter en pen (Digitizere) som kan erstatte en mus.
Spørgsmålet er om man kan erstatte sin mus 100%, med en sådan "Digitizere" ???

På denne side er der en masse:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=9&Parent=3&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Check84=447&Direction518=2&Sorted518=&Direction519=2&Sorted519=&Direction344=2&Sorted344=&Direction520=2&Sorted520=&True7226=&Trueval7226=45636&True3049=&Trueval3049=92389&True12646=&Trueval12646=94966&Submit.x=21&Submit.y=16

Men det fremgår ikke af nogle af deres specifikationer om de kan erstatte musen. ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-04-09 16:15

Om den kan dække 100%, tjaaa det er som man ser det. Men den kan langt hend ad vejen godt være babysitter for din mus, samtidig kan du så udnytte de andre funktioner der er med en sådan "staveplade"!
Jeg har en af de lidt dyrere og en billig, men fortrækker dog min batterifrie trådløse mus. Den syntes at være mere nøjagtig i navigeringen.
Men det er jo smag og behag.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-04-09 19:01

Jeg har ikke lige prøvet om digitizeren kan scrolle som når man ruller med hjulet på musen...men ellers kan den det samme som musen, og til eks. billedbehandling er den uundværlig.

Og for øvrigt er den også god til folk der generelt har problemer med at bruge en mus, da digitizeren i brug bare holdes som enhver anden kuglepen el.lign.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-04-09 01:51

På TV har jeg set glimt af grafikere der arbejder med store digitizere og har lagt musen væk, men samtidig bruger de også tastekombinationer.
Man kan også kombinere det med et såkaldt gamertastatur med ekstra taster til venstre, på mit G11 kan der laves op til 54 makroer, eller de kan blot defineres til åbning af programmer.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 30-04-09 13:36

@severino hvad type er den billige du har ?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 30-04-09 22:40

Det var en jeg købte i ALDI, og er fra Blue Tinum.

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 10-06-09 21:16

Tak for svaret severino.