/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
gospel "how i got over" - hvem kender te~
Fra : lino
Vist : 624 gange
300 point
Dato : 23-10-01 09:58

hej,
hvem kan hjælpe med teksten til en gospel med titlen "how i got over"?
en del af teksten lyder:
just as soon as i see
jesus, the man who made me free, it was the man who ... you know he
died for you and me ... i'm gonna thank you because you brought me
lord, i'm gonna thank you because you taught me, i'm gonna thank you
'cause you never left me ...

der findes bl.a. en version m. aretha franklin og et kor - mit spørgsmål går især på, hvilken tekst koret synger?
måske er der nogen der ved, om man kan finde teksten et sted på nettet, eller der er måske nogen der ligger inde med teksten selv?

på forhånd tusind tak
lise

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-01 09:00

"lino" <lino.news@kandu.dk> wrote in message
news:Pl9B7.420$BZ1.52276@news000.worldonline.dk...
> der findes bl.a. en version m. aretha franklin og et kor - mit spørgsmål
> går især på, hvilken tekst koret synger?
> måske er der nogen der ved, om man kan finde teksten et sted på nettet,
> eller der er måske nogen der ligger inde med teksten selv?

Jeg ved ikke, om det er en hjælp, men jeg fandt dette (ved at søge på lyrics
"how I got over"):

"The "How I Got Over", I think that you talking about is in The New
Progressive Baptist Hymnal, #266. This one was written by C.H. Cobbs.

Hope this helps."

Mvh

/Nikolaj

Kommentar
Fra : goz

Dato : 23-10-01 11:13

Søg og du skal finde ...

HOW I GOT OVER" VERSE: HOW I GOT OVER, OOOO I MADE IT OVER, MY SOUL LOOK BACK AND WONDER HOW I GOT O...VER VERSE: JUST AS SOON AS I SEE JESUS {OH YES} YOU KNOW THAT MAN THAT DIE 4 ME {OH YES} JUST AS SOON AS I SEE JESUS {OH YES} YOU KNOW THAT MAN THAT SET ME FREE{OH YES} VERSE: HOW I GOT OVER{ HOW I GOT OVER} OOO I MADE IT OVER {MADE IT ON OVER} MY SOUL LOOKS BACK AND WONDER HOW I GOT O....OO.....OOO....VER..ER...ER!

Håber det er hvad du søger.
mvh goz

Kommentar
Fra : goz

Dato : 23-10-01 11:34

prøv iøvrigt at kigge her:
http://members.tripod.com/~RoseMcK/Jukebox-Gospel.html
Der er en midi udgave af "How I got over"

mvh goz

Kommentar
Fra : lino

Dato : 23-10-01 12:00

hej igen - desværre ved jeg ikke helt hvor jeg skal få fat i Progressive Baptist Hymnal - hvilket utvivlsomt ville være en stor hjælp.
vi har nu spidset ørerne - og 'blyanten' - og lyttet os frem til flg. tekstafsnit.
det er den tekst, aretha franklin synger i forgrunden, de dele, jeg er i tvivl om er skrevet med store bogstaver.
spørgsmålet er nu, om der er nogen, der kan hjælpe med de manglende tekstafsnit samt med teksten til koret:

just as soon as i see jesus / the man who made me free / it was the man who BLED ? &#8230; / you know he died for you and me

i&#8217;m gonna thank you because you brought me lord
-&#8220;-    -&#8220;- because you taught me lord
-&#8220;-   -&#8220;- because you kept me lord
-&#8220;-    -&#8220;- because you never left me lord

i wanna sing / i just wanna shout this evening / my soul looks back in wonder / how i got over

one morning, i&#8217;m aware i&#8217;ll die and then / in the new jerusalem / i&#8217;m gonna walk me some streets of gold / in a homeland of the soul / i&#8217;m gonna FEEL the host in white / who travelled day and night / comin&#8217; up from every nation / on A &#8230; WHITE? INCARNATION
oooohhh
i&#8217;m gonna shout this evening / i&#8217;m gonna thank god for all he&#8217;s done for me / yes, i am
oh lord, oooh jesus, how i got over

over lord, over jesus &#8230; / oh yeah

thank you jesus, / thank you lord, / jesus, jesus, lord

thank you for my father / thank you for my mother / thank you for my good sisters / thank you for my brothers

thank you for just being with me jesus all day, all night / all day, all night / all day, all night

mmmmh jesus &#8230;. / thank you jesus, / thank you lord

i&#8217;m gonna sing, lord let me shout / you know my soul looks back in wonder how i got over

&#8230;...

koret i baggrunden synger alt muligt, men det eneste man kan forstå er de tekstuddrag, der svarer til a.f.&#8217;s tekst:
how i got over &#8230; / so i look back in wonder &#8230;. / my soul looks back in wonder &#8230;

hallelujah / thanking him for all he done for me / oh yes, oh yes &#8230;

etc&#8230;

er der nogen der kender resten, som vi ikke kan høre på optagelsen?
på forhånd tusind tak

Accepteret svar
Fra : deurell

Modtaget 300 point
Dato : 23-10-01 12:00

Hvis du sender mig din adresse så kan jeg sende dig en kopi.
Jeg har den med noder arrangeret for kor.'
mailto:magi@tryllerylle.dk