/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Drægtighed
Fra : fhd6886
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 25-04-09 20:10

Vi havde et lille "ups" for noget tid siden - lige inden vores hanmis skulle kastereres Men sket er sket og hun er drægtig, uden tvivl. Jeg aner bare ikke, hvor langt hun er henne. Håber, at der er nogen, som vil komme med et godt gæt... Hun har været drægtig en gang før (ikke en ups), og der gik det ikke helt som forventet. Det var ikke farligt, men jeg vil nu alligevel gerne være der, så hun og killingerne kan få hjælp, hvis der skulle være brug for det...
Hun er temmelig tyk, man kan mærke spark indefra og nogle gange kan man endda mærke killingerne meget tydeligt (krop og hoved). Hun virker træt, og til tider rastløs - måske lidt søgende. Hun er enormt kontaktsøgende. Hun fiser hele tiden, så det næsten ikke er til at holde ud Hun har endnu ikke tabt al håret omkring dievorterne, og de virker egentlig heller ikke overdrevet store - blot en lille smule tydligere. Hun har været drægtig før, men der mener jeg ikke, at hun viste det på dievorterne før et par dage inden hun skulle føde.

Er der nogen, der har et skud på, hvor langt vi er? (ud fra beskrivelse).

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 20:15

Drægtighedens længde er cirka 9 uger, har du ikke en dato ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 20:25

Citat
Er der nogen, der har et skud på, hvor langt vi er?
tæt på, 2-3 dage så har missen født

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-04-09 21:47

Jeg vil skyde på din hunkat allerede er i 9. uge, men hvor mange dage ind i, er virkelig svært at sige. En drægtighed varer normalt i 63 dage, men de fleste hunkatte går i 65 dage og nogle endda længere. Hvornår din hankat blev kastreret, giver ikke engang et fingerpeg, da en hankat sagtens kan avle killinger ca 1 uge efter de har fået foretaget indgrebet.
Hold øje med din hunkat Fælger hun dig i hælene og mjauer intens når du går fra hende, er der gerne op over med fødsel. Hun får dog først udvidelsesveer, hvor hun i et lille døgn er ret stille, ligger mest, har små ryk i poter og ben og slikker sig en del på både poter og ben (en slags afledningsmanøvre) og spiser ikke. Når hun bliver slimet bagi, er det et sikkert tegn, ligeledes når hun konstant ligger i sin redekasse.
Patterne er ikke den store rettesnor, de er bare lyserøde og lidt større end normalt.
Bliv hos din hunkat fra nu af.
MVH Akle

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-04-09 23:07

Ja det er lige op over.
Lav en kande kaffe og nyd det når du skal være bedste i løbet af natten.

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 04-05-09 13:54

Som de fleste siger, skal du forberede dig på at blive mormor MEGET snart! Jeg har selv haft æren et par gange, og intet har overskygget den oplevelse, som jeg ikke ville hae undværet for al guld i Fort Knox...Mmm..og dog...he-he!
Tillykke mormor, håber du får et stort, sundt kuld killinger, som giver dig en masse billige grin og masser af kærlighed, men vær meget opmærksom med hvem du lader adoptere dine små "børne-børn", alle er, som bekendt, ikke lige velegnede og velmenende, men her er også lige dukket et grøn-øjet monster frem, så min mening er ikke helt neutral, da jeg allerede er voldsomt jaloux. Mine misser er desværre ovre den alder (og fysiske formåen, da de er neutraliserede)
Nyd dem, du har dem sikkert kun i 12 uger, og de går meget stærkere end man tror. Hvis du bor i Københavns området og behøver en baby-sitter, så sig til, og jeg er der som en ...jah, som en mis!