/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
minidisk recorder hvad skal man vælge?
Fra : kamik
Vist : 454 gange
200 point
Dato : 05-04-03 16:05

hej ng
jeg overvejer at investere i en minidisk optager og afspiller, jeg skal have en rimelig god mikrofon med til den. Jeg skal bruge den til at optage min sangstemme med. Jeg aner bare ikke en sk.. om sådan noget udstyr, og priserne svinger fra 1500-7000kr!
Hvad skal jeg gå efter? Hvad skal den kunne? Hvor stor osv. Håber at nogen kan hjælpe mig da det jo ikke er en helt billig "førnøjelse"

mvh. Eva

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-03 16:47

Hej Eva,

Siden Sony 'opfandt' minidisc, så syntes jeg selvfølgelig Sony. Prislejet afhænger hvor meget du forlanger af din minidisc maskine, jeg har selv en Sony Minidisc Deck MDS-JE510.
Dog vil jeg sige at minidisc er en 'død-fisk' nu hvor man kan brænde CD'er til en billig pris.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-03 16:49
Kommentar
Fra : funck1

Dato : 05-04-03 17:40

hej Kamik.
Mon det er en minidisk du mener??Vi optager selv musik---men da ikke på minidisk.
Er det en hd-optager du mener??
Venlig hilsen Funck

Kommentar
Fra : kamik

Dato : 10-04-03 13:16

hej Funck

Jeg aner ikke hvad en hd optager er??? Hvad koster sådan en?
Det behøver ikke at være en minidisc jeg skal have, jeg ved bare at min sangkærer har flere elever som bruger det "system"
Jeg skal ikke bruge den til "profesionel" indspildning, men da jeg er en IDIOT til noder, skal den først og fremmest bruges til at min sanglærer kan indspille melodistemmen på klaver, men også til at optage det jeg synger, så jeg kan høre hvordan min stemme lyder når jeg bruge forskellige sangteknikker

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 10-04-03 14:25

hej
en hd optager er en harddisk (pc) optager---
Jeg kan godt se at det ikke er let at slæbe den frem og tilbage til din sanglære---
men--det letteste for dig (og billigste) er jo nok en alm. kasettebåndsoptager.
P.S..-----det er selvlærte (idioter) der spiller- og synger efter ørene----og laver helt deres eget---ikke så ringe*sssss*
mvh. funck

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 12:42

Hej
Sidder lige og rydder op i alle mine åbne / udestående svar. Kan se din stadig er åben, derfor disse spørgsmål:
- Var vores/mit svar ikke fyldestgørende?
- Har du bare glemt at acceptere svar/kommentar (til højre for kommentar)?
- Ønsker du stadig dit spørgsmål stående som åben?

God påske...
Søren

Kommentar
Fra : kamik

Dato : 13-04-03 13:28

hej søren

nej jeg kan ikke rigtigt bruge dine svar, jeg kan godt selv finde hjemmesider og jeg er også ligeglad med at brændbare cder er billige.
Jeg er mere interesseret i et konkret svar fra en som har erfaring. Noget om hvad minidisken minumum skal kunne, størelsen osv. Jeg venter lige lidt inu med at lukke spørgsmålet, måske kommer der et guldkorn
mvh eva