/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Mine chancer? Fuld myndighed
Fra : Yakuzaen
Vist : 929 gange
73 point
Dato : 16-04-09 16:23

Hej med jer.

har en søn på knap 6 år som jeg har haft weekend samkvem med siden hans fødsel indtil han blev 4 hvor jeg så fik en hel uge af gangen og delt myndighed. Før da havde hun fuld - ikke fordi hun havde søgt det men sådan havde det bare været fra starten. hun underskrev i enighed at jeg nu fik ham en uge af gangen samt delt myndighed.

da han blev 5, dvs efter 1 år med ugesamkvem. Brugte hun barnet i en stridighed mellem os to voksne og gik i amtet og søgte fuld myndighed og at min uge blev degraderet til weekend samkvem.

De fortalte hende hun ligeså godt kunne glemme at fratage mig min delte myndighed, men de gik med på at lave mit samkvem om til weekend samkvem om ikke andet på prøve periode i 3 mdr.

jeg var meget imod det da jeg VED min søn ikke har optimale forhold hos hans mor. Dette bliver også bekræftet af moderens samlever.

Jeg havde papirer med fra børnehave som ligesom gav samme indtryk, samt jeg havde papirer med fra deres fælles læge efter jeg havde søgt agt indsigt - fordi hun havde påstået både over for jeg selv og børnehaven at vores søn havde ADHD iflg. hans læge.
Dette viste sig også at være usandt, det har jeg dokumentation på.

For et par dage siden, ringer moderens samlever og fortæller mig at han syntes jeg skal søge myndighed over vores søn, ligesom han nu vil med deres fælles datter. For nu havde hun for anden gang været voldelig over for ham - samleveren. Og han havde nu anmeldt hende for vold samt skadesrapport fra hospitalet.
Han er selvfølgelig målløs over hun kan opføre sig på denne måde, og vil ikke have hans datter skal bo i sådanne forhold. Og det samme vil jeg jo ikke have med min søn!

Udover det da jeg idag afhenter min søn til weekend samkvem i institutionen bliver jeg hevet fat i af en af de ansatte der fortæller mig vi har et problem i det min søns frugtordning ikke er blevet betalt i 16 MÅNEDER! Moderen påstår over for mig selvfølgelig, at institutionen er fuld af løgn og jeg skal blande mig uden om..!?
Insitutionen taler sandt, men hun bruger de penge som man nu engang får til børn - til sine egne udskejelser.

Jeg selv, har måtte købe både flyverdragt og hue og vanter mm. i vinters f.eks fordi hun IKKE engang havde købt dette til ham heller. skønt jeg betaler både børnepenge samt hun selvfølgelig får fra staten..

At der ikke er styr på noget som helst! Ting ikke bliver betalt!
Jeg må til tider selv ud og købe diverse ting til ham som HUN ikke gør selvom det er hende der skal.
At hun har voldelige tendenser, det havde hun både over for jeg i sin tid, og også over for hendes kæreste og datters far - som har forladt forholdet efter 3 år med en anmeldelse om vold.
At hun lyver over for mig om alt vedr. vores fælles søn, og endda over for børnehaven.

Det gør alt sammen jeg nu har indgivet anmodning om fuld forældre myndighed samt jeg agter at søge om at få ham hjem til mig og bo - så kan han komme på weekend DER istedet for. Jeg kan ikke klare tanken om han skal bo under sådanne forhold til dagligt.

I næste uge har vi et møde i statsamtet - fordi de 3 mdrs prøvetid på Weekend samkvem istedet for mit normale ugesamkvem er udløbet og vi så skal diskutere hvordan det gået.
Der vil jeg selvfølgelig ligge de her ting på bordet og fortælle jeg syntes det er under alt kritik og vil søge om at få ham hjem hos mig om jeg så skal anke hele vejen til højesteret - også det voldelige som nu er kommet mig for øre.
Det skal siges jeg har fuld opbakning fra hendes nu eks. kæreste også - som meget gerne vil fortælle hvad han har oplevet også. Ligeså vel vil jeg støtte ham i hans sag da jeg frygter ligeså meget for hans datter som for min søn - der begge bor hos moderen.

Får jeg ikke det jeg søger via amtet, føler jeg mig nødsaget til at kontakte de sociale myndigheder.

MEN hvor store er mine chancer egentlig i statsamtet?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-04-09 16:27

Det tror du da ikke at kandu kan give et fornuftigt svar på

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-04-09 16:54

Du har gode chancer for at få din søn, han bliver ældre og ældre og kan selv bestemme. Og det gør din sag bedre at hendes nye samlever siger det samme som dig. I to mænd må holde kontakt og støtte hinanden. Held og lykke med det. Og bare bliv ved, din søn vil elske dig for det.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-04-09 17:08

Man vil gøre hvad man kan for at bibeholde den fælles forældremyndighed.

Det man eventuelt vil ændre på er barnets opholdsted hvis det kan godtgøres at barnet sundhed eller udvikling er truet.

At der ikke betales til en frugtordning er jo som sådan ikke noget der går ud over barnet. Ej heller at samleveren får tæsk så længe barnet ikke bliver involveret.

Kommentar
Fra : Yakuzaen

Dato : 16-04-09 17:11

Det sørgelige er jeg ved hun påvirker ham meget, og det har jeg også fået bekræftet af samleveren.
at hver gang han har haft en grim oplevelse, så bliver han "købt" med en masse nye ting og sager.

og spurgte nogen ham hvor han helst ville bo, ville han garanteret sige sin moder. af den årsag blandt andet. Og fordi han har sin søster der.
Men problemet er så snart man er i amtet til møde, præsenterer hun sig selv som årets mor. og det lader ikke rigtigt til de kan gennemskue hende, og virker næsten ligeglade med alt den dokumentation man kan vise dem der rent faktisk knuser ethvert billede om den titel.

Kommentar
Fra : Yakuzaen

Dato : 16-04-09 17:13

Samleveren har fortalt, at min søn ofte bliver råbt og skreget direkte ind i ansigtet.
og får ting at vide som:

Du må ikke stå op før mor står op, så skal du ikke gå ud af dit værelse for så vågner din søster og jeg gider ikke så tidligt op. Så du må blive på dit værelse til mor er stået op, hvis du ikke forstår det sætter jeg en krog på din dør på ydersiden..

Så han ligefrem har undskyldt over for samleveren hvis han er kommet til at stå for tidligt op.

Det er fuldstændig absurde forhold syntes jeg.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-04-09 17:48

Hm... Alle kan lyve. Det gælder både hende og dig. Og hendes ex-samlever.
Netop mennesker, der gennemgår en slags skilsmisse kan komme med de mest horrible beskyldninger mod hinanden. Det ved de altså godt i Statsamtet... De har jo nogen erfaring. I værste fald kan du risikere, at de tager en anmeldelse om vold alvorligt og anbringer din søn på et neutralt sted. Indtil problemerne er ordentlig belyst. Men det kommer an på, hvordan jeres søn trives generelt under de nuværende forhold.

Troværdige vidner er drengens læge og drengens pædagoger i hans daginstitutioner. Det ville være fornuftigt at indhente oplysninger fra din søns børnehave om, hvordan DE har oplevet den sidste 3-måneders periode.
Hvis HAN trives med de forhold, så er det DET, I som forældre skal forholde jer til.
Når du har dokumentation for at din søn ikke lider af ADHD, så har du vel en psykolograpport? Og i den står der sikkert også noget om, hvordan han fungerer og trives.

Tænk lige på, at hvis I som forældre angriber hinanden med beskyldninger, OG drengen viser sig faktisk at vantrives, så har myndighederne i sidste ende ikke andet valg end at fjerne drengen fra jer begge to.
ER det mon det I ønsker for jeres søn?
---At din exkone ikke betaler for frugtordningen er en sag mellem hende og børnehaven. Jeg kan slet ikke se, hvad det kommer dig ved. Og da slet ikke din søn.
---Og at DU kommer til at købe ting, som HUN skulle have købt, det er vist noget der sker ret ofte i en delesituation. Det kan være svært at se en rimelig ordning. Man ender tit med at barnet har dobbelt af alting, fordi der skal være alt i begge hjem. Også tøj.
Penge er det mest sølle at skændes om i forbindelse med at søge forældremyndighed.

Din bedste mulighed er at vise overskud: Fortæl at du stadig ønsker delt forældremyndighed. Og at du savner at have din søn hos dig hver anden uge som du havde det før. Fokuser på det, som du og han går glip af fordi du kun har ham i week-enderne. Og selvfølgelig fortæl at du sagtens kunne klare at have ham fuldtids. At du ville elske det.
Glem ALT om "opbakning" fra hendes ex-kæreste. HAN manipulerer dig sandsynligvis. Du kan ikke bruge det til noget.

Og glem alt om det uretfærdige i, at du har købt flyverdragt og andre ting. Det er sikkert sandt. Og frustrerende. Men det lyder småligt og det gavner dig ikke i statsamtet.
--Vis overskud.

--Selvfølgelig har du en chance ud fra det, du fortæller. Også fordi der jo har været tale om en prøveordning. Så der er da en vis sandsynlighed for, at prøveordningen bliver ophævet og du får halv tid med din søn igen.

Fuld forældremyndighed tror jeg ikke du får. Og slet ikke, hvis alting udarter i barnlige skænderier mellem jer. Men man kan jo aldrig vide. Jeg kender jo ikke hele sagen.