/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
AC adapter til Canon
Fra : comal80
Vist : 348 gange
100 point
Dato : 04-04-03 05:22

Kan man bruge andre AC adaptere til Canon Powershot a60 ?
Den originale hedder ACK600 og giver 4.3 volt, Jeg ved ikke
hvor mange amp. den giver.
Kan man bruge en der giver 4.5 volt

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : pan2

Dato : 04-04-03 05:32

hej michael
jeg vil ikke bruge en der ikke passer korrekt til din canon, der kan fåes nogle billige på www.batteri.dk
vh
per

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-04-03 08:33

Som hovedtræk Michael, er det rystende ligemeget hvad navn der står på strømforsyningerne. Meeeen vær opmærksom på om stikket vender rigtigt. Der er nemlig ingen enighed eller standard på dette område, derfor kan du komme ud for at stikkene "faser" forkert. Derfor vil du også opleve at man kan "vende" fasen på multistrømforsyningerne. Stort set al forbrugselektronik er sikret således at det ikke brænder af hvis man kortvarigt tilslutter forkert.

....meeen Michael ingen regel uden undtagelse. Jeg har ikke set noget diagram på din Canon og kan derfor ikke give dig nogen garanti. Men 99,9% sikkert vil det du. Om du hælder 4,5V ind er rystende ligegyldigt, men vær lige sikker på mAmp'erne, ellers duer det nemlig ikke.

Kommentar
Fra : dkspeedo

Dato : 04-04-03 08:40

Ja, du kan godt bruge en anden strømforsyning.

De 3 ting, du skal tjekke:
1 = Volt (Skal ikke være 100% præsic)
2 = Ampere (Skal ikke være 100% præsic)
3 = Stikket

For at checke, skal du bruge et voltmeter.

Jeg har f.eks. gjordt det, med min bærbare computer!!!! og det virker.

Kommentar
Fra : dkspeedo

Dato : 04-04-03 08:42

PS. Helst lidt mere amp. end lidt mindre!!!
strømen må godt være lidt mindre!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-04-03 08:49

Strøm er amp speedo, ikk.

Adapteren skal altid kunne levere minimum den strøm der er nødvendig Amp eller mAmp. Gør den ikke det, kan den brænde af, eller alternativt får du lavere spænding end tilsigtigt og så duer lortet måske ikke.

Kommentar
Fra : dkspeedo

Dato : 04-04-03 08:54

Undskyld, en lille stavefejl, men med stor betydning.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-04-03 09:16

Jow jow.....og grundlæggende er vi da enige.

Jeg har prøvet engang med en discman, der fandt jeg en strømforsyning der var for lille (for få amp) og så gad lortet altså ikke at spille.

Kommentar
Fra : perker22

Dato : 04-04-03 16:56

du ligner en bøsse vis du vil slås så kom til farum ungdomskole og slås med mig

Kommentar
Fra : comal80

Dato : 04-04-03 22:54

Jeg har læst om en adapter her
http://www.sterlingtek.com/candigelacpo.html
Så hvis jeg finder en der giver 4.5 v. og 1.5 amp
Burde jeg kunne bruge den ??

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-04-03 13:48

Hvis 1,5Amp er nok til camaraet, så ok

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-03 12:47

Nu har dette spørgsmål stået åbent i over et halvt år. Dette finder jeg ikke rimeligt og fjerner hermed abonneringen på det.

Spørgsmålet burde for længst være blevet lukket med et tryk på ”accepter kommentar som svar”.

Points’ene er brugt i det sekund man spørger, så der er ingen grund til ikke at acceptere en af kommentarerne.

Godkendelse af svar
Fra : comal80

Dato : 18-12-03 22:27

Tak for svaret 3773.