/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
golf fsi år 2004
Fra : hansiSuper
Vist : 434 gange
20 point
Dato : 02-04-09 11:07

jeg har en golf, som når den bliver varm begynder at "prutte,sætte ud" og vil ikke tage gassen. selv om jeg træder speederen i bund kan/vil den max køre 60km er der nogen som kan give mig et svar på hvad der kan være i vejen.jeg har fået skiftet tændrør og vist nok en over og undertryk ledning samt en ledning ned til benzin tanken.min mekaniker vil nu skifte benzinpumpen.(jeg har ikke en skid forstand på biler) han har haft sat en computer i bilen men den melder ikke ud hvad der er galt. Er der nogen der har haft samme problem , som kan give mig et svar? bilen har kørt 75.000 km.
Har kun 20point at gøre godt med da jeg lige er startet her på Kandu.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-04-09 11:54

Hmm dit speeder kabel hænger ikke i det - er løst ?

Kan også være et stoppet filter et sted.

Kommentar
Fra : hansiSuper

Dato : 02-04-09 12:30

bublebee !
På nyere biler er der ikke speederkabler, alt er elektronisk. det er derfor det er så svært at lokalisere fejlen.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-04-09 12:54

hehe nå får den gg - har hele tiden bare haft gamle biler for der kan man stort set følge ledningen

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 02-04-09 14:05

Lyder som luftmassemåler ell, termotidføler, men burde vise motorfejl.
Check katalysator, stopper til på mange WV

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-04-09 18:43

Luftmassemåler det er en typisk fejl på vw.
alimak

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 02-04-09 19:55

Prøv evt, at tage stelkabel af i 5 min ( uden tænding på )
Hjælper på mange biler, da EEPROM kan være overloaded. På Franske er det tomgang, Tyske er det trækkraft og Japanske går i nødprogram.

Evt køb en BMW, livet er for kort til WV

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-04-09 21:36

Nogle gange hjælper det at nulstille....

man piller begge poler af batteriet og holder dem mod hinanden i 2 sec så sætter du dem på batteriet igen og så er computeren nulstillet.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-04-09 22:21

Computeren er først nulstillet når der har været en tester på og den er nulstillet den vej, men der ligger problemet næsten med sikkerhed ikke. Nu har jeg ikke rodet med en golf helt så ny som din... Min din mekanikers tester burde vise en fejlkode der kan henlede til hvor fejlen ligger.

Den her er ihvertfald god nok til fejlkoder, men ikke til helt så ny en golf som din.
http://www.qxl.dk/pris/biler-mc-udstyr/biludstyr-reservedele/oevrige/bil-fejl-tester-sletter-nyhed-butikspris-2495-kr/v/an566832178/

Kommentar
Fra : hansiSuper

Dato : 14-04-09 16:49

efter endt påskeferie med en ny benzinpumpe ser det ud til at problemet er løst.
tak for jeres svar.
Hansi.