/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
diesel på tøjet
Fra : bublebee
Vist : 5818 gange
50 point
Dato : 30-03-09 10:31

Min kære mand har været så sød at spilde en masse diesel på sine arbejdsbukser. Nu skal jeg så have lugten af.....har prøvet rodalon - uden held. Så hvad skal jeg så gøre ? det lugter jo ikke specielt godt....

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 30-03-09 10:34

Vask dem almindeligt. Når jeg har været dygtig nok til at få diesel på mig, vasker jeg mit arbjedstøj normalt. "Duften" af diesel forsvinder igen.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 30-03-09 10:38

har prøvet at vaske det, og den gik ikke af

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-03-09 10:44

du skal putte en eucalyptus plante med i vaskemaskinen - så går lugten væk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-09 11:28

Hvis det er noget manden arbejder en del med, så har i sikkert Swarfege i huset, smør bukserne ind i det rensemiddel og lad det sidde i nogle timer, inden du vasker på normal vis

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-09 12:57

Rodalon er opreklameret med at kunne fjerne lugt.

Det passer kun hvis lugten kommer fra bakterier elle mug, som rodalon kan dræbe.

Dieselolie lugter af diverse svovlforbindelser og andet, som var i råolien, og som ikke raffineret fra.

Vask med blegende hvidvaskpulver og høj temperatur. Hæng tøjet ud til god gennemluftning.

Men en sart næse vil sikker kunne blive ved med at lugte det.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 30-03-09 19:14

Arbejdstøj bliver aldrig helt rent for olie når det bliver brugt
Jeg har ihvertfald opgivet at få mit helt rent... Det bliver jo beskidt igen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-03-09 19:26

Min far kørte med traktor og han så nu og da ud som om han var blevet trukket igennem et olierør.
Han slog det hen.....men mor mente at han skulle møde i rent tøj næste dag.

Masser af Valo i en gruekedel, og tøjet blev rent.
Det byder man ikke tøj, naturen eller konen i dag, så lev med det, det forsvinder efter flere x vask......ellers nyt arbejdstøj som chefen vel betaler ???

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 30-03-09 20:12

hehe behøver heller ikke blive helt rent - ville bare have lugten væk

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 30-03-09 21:58

Motor rens er nok det bedste meen det er arbejdstøj

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-04-09 18:19

kogevask i et sæbeholdigt vaskemiddel kunne klare det "i gamle dage", men der er vel næppe nogen, der stadig har en pakke Super-Blenda fra Brugsen stående længere! Det var ét af de sidste sæbemidler. Nu er det syndeter (syntetiske detergenter) altsammen eller?? måske kogevask i et sæbeholdigt middel til uld og silke - men hold uld og silke langt væk imens - regulær"kogevask" ved 90 grader.
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 04-06-09 15:12

Tak for svaret transor.
Lod det hænge udenfor nogle dage efter at have vasket dem 2 gange, det hjalp