/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bremse caliper peugeot
Fra : noltus55
Vist : 773 gange
100 point
Dato : 23-03-09 21:24

Hej
Jeg har et problem med min forreste bremse caliper, skal til at renovere den, men kan dog ikke lige få den skilt af, det drejer sig om en Heng Tong caliper, http://peecee.dk/upload/view/161587 , jeg vil mene at det de to jeg har markeret som jeg skal skrue ud, for at få bremseklodserne ud, men de lader sig ikke rokke, er jeg helt galt afsted eller er der nogen der har et trick, der kan hjælpe mig med at få dem løs.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-03-09 06:58

Der sidder en skrue, (den virker som en låseskrue), som først skal skrues af pr. stift. Til selve stiften, skal der bruges en unbraconøgle, jeg kan ikke huske størelsen - men stifterne kan sidde uendelig godt fast. Der er alm. højre gevin i begge stifter.

Sæt et forlængerrør på unbraconøglen, lad evt. caliberebn være monteret, så har du mere styr på at holde den fast. Du har kun to muligheder, enten løsnes den ellr også går den i stykker.

Sprøjt WD40 på inde du starter og lad det sidde i nogle minutter.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 24-03-09 08:47

Der er ingen låsestifter,og heller ingen unbraco hul på selve stiften se her: http://peecee.dk/upload/view/161713 ,skal jeg mon tage den med en rørtang

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-03-09 12:10

Jeg er dig svar skyldig så noltus55, jeg har dog aldrig set en caliber, hvor stifterne ikke er låst på en eller anden måde. Stifterne "gror" altid fast, så de sidder forbandet fast - selv om men ved hvordan de skal ud.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 25-03-09 08:12

Problemet er løst,de 2 pinde der er markeret skal presses så langt ind at man kan tage bremseklodserne ud

Annuller spørgsmålet
Fra : noltus55

Dato : 28-03-09 07:43

Som beskrevet har jeg selv fundet løsningen