/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Udbetaling af feriepenge
Fra : boxcar
Vist : 1167 gange
75 point
Dato : 17-03-09 08:17

Hej, skal se om jeg kan formulere mig så det kan forståes

Jeg er pt. arbejdsløs, ikke medlem af a-kasse eller fagforening, så lige nu går jeg bare herhjemme og søger noget arbejde. Jeg er kommet i tanke om at jeg fik et brev fra FerieKonto da jeg fik nyt arbejde i september med feriepenge jeg har tjent i 2007. Der står på den at de skal bruges i ferieåret 1 maj 2008 til 30 april 2009.

Hvordan kan jeg få dem udbetalt når jeg jo pt. ikke har noget arbejde ?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-03-09 08:24

Du henvender dig til kommunen (Jobcenter), når du er arbejdsløs og ikke medlem af en A-kasse.

Det fremgår også af dit feriebevis.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 17-03-09 08:32

prøv evt. at kigge på arbejdsdirektoratets hjemmeside..
http://www.adir.dk

Håber du finder noget du kan bruge.
Men man kan ikke bare sådan få pengene udebetalt før ferieåret er slut.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-03-09 08:58

Hej .
Du må da en eller anden form for indtægt.
Hvis det er bistandshjælp du får er det bistands konteret der skal stemple det.
Du bliver så trukket i hjælp så det kan betale sig for dig at vente med at hæve dem til du fåe et arbejde og skal holde ferie derfra.
Du har trods alt et helt år hvor du kan hæve dem i.
Held og lykke med at finde job.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-09 09:01

Ja som tidligere skrevet er det din bopælskommune.

Hvis du er på kontanthjælp, vil det antal feriedage, som står på dit feriebevis blive modregnet i kontanthjælpen.

Eks. "du har 7 feriedage, så vil beløbet, der svarer til 7 dage på kontanthjælp, blive modregnet"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-09 09:04

piaskov

Det er et feriekort, der udløber den 30.04.09 !!!!

Citat
Der står på den at de skal bruges i ferieåret 1 maj 2008 til 30 april 2009.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-03-09 09:05

De ska bruges inden 1.maj 2009, som der står i spørgsmålet.

Citat
Der står på den at de skal bruges i ferieåret 1 maj 2008 til 30 april 2009.

De er optjent i 2007!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-03-09 09:08

Citat
Det er et feriekort, der udløber den 30.04.09 !!!!

Pinligt....det havde jeg altså ikke set...undskyld.
Ja så er det bare afsted jo før jo bedre op og få det underskrevet.

Kommentar
Fra : boxcar

Dato : 17-03-09 09:22

Var inde og søge om kontanthjælp en gang i januar men da jeg havde lidt mere end 10.000 på min bankkonto kunne jeg ikke modtage det. Men jeg kan søge igen her til april. Så jeg kan vel ikke gøre noget inden jeg kommer på kontanthjælp? eller

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-09 09:29

Jo du har ret til at få dine resterende feriepenge udbetalt.

Så ret henvendelse til kommunen før du søger om kontanthjælp.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-03-09 09:32

Selvfølgelig kan du gå til kommunen og få underskevet dit feriekort, når du samtidig fortæller dem - hvornår du holder feriedagene.

Men beløbet, vil muligvis udsætte det tidspunkt - hvor du kan få kontanthjælp.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-09 10:04

Så må du have haft en del mere end

Citat
Var inde og søge om kontanthjælp en gang i januar men da jeg havde lidt mere end 10.000 på min bankkonto kunne jeg ikke modtage det.

når jeg læser her

Citat
Kan jeg få kontanthjælp hvis jeg har en formue?

Du må som enlig have en formue på 10.000 kr., og som par en samlet formue på 20.000 kr., uden at det har betydning for kontanthjælpsberettigelsen.

http://www.syddjurs.dk/Portaler/Borger/Arbejde/Kontanthj%C3%A6lp+og+starthj%C3%A6lp/Regler+for+kontanthj%C3%A6lp+-+starthj%C3%A6lp

http://www.adir.dk/sw27397.asp

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 17-03-09 16:49

en hvilken som helst arbejdsgiver med et stempel og cvr nr. kan attestere dit feriekort, det er så op til din samvittighed om du vil fortælle det på kommunen.

per