/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Forslag korsang for 7-10 årige
Fra : idasorensen
Vist : 633 gange
81 point
Dato : 16-03-09 07:57

Hej.

Jeg arbejder på et fritidshjem, og går med tanken om, at lave et lille kor sammen med nogle stykker af dem (7-10 år) og selv spille klaver til. Men jeg tænker om nogen herinde kunne komme med nogle forslag både til sangvalg og til hvordan jeg bedst muligt for det øvet, tips og tricks osv. :)

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 16-03-09 08:24

Krumme-sangen.... "Det er så svært at være 11 år......

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-03-09 10:09

Nena - 99 luft Balons

Queen - Bohemian Rhapsody

Eller måske den her:

Kommentar
Fra : idasorensen

Dato : 16-03-09 10:12

Flash 77: De skal være danske, for børnene er jo kun 7-10 år.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-03-09 10:20

Det er ellers et godt tidspunkt at lære dem sprog.

Ellers er der den her - det er på dansk:

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 16-03-09 17:00

Hvad med Kalle Kodreng ?

Den kan alle de børn jeg kender lide at høre og selv synge...
(Inklusive mine egne - da de var "små")

http://www.youtube.com/watch?v=2gPhnqc7V48

Tekst, musik og noder kan lånes på biblioteket :

http://bibliotek.dk/vis.php?origin=kommando&field1=fritekst&term1=kalle+kodreng+og+(ma%3Dlm+ikke+ma%3Dmu)&spellcheck_hit=1

***
Kalle Kodreng´s dagbog / Ole Steen. - Kbh. : Edition Wilhelm Hansen, 1975. - 16 s.
Ed. og pl.nr: 29280
For 1 stemme med becifring

Noderne findes på Statsbiblioteket.
Du kan bestille den via Bibliotek.dk til afhentning på jeres lokale bibliotek.

***

Kommentar
Fra : idasorensen

Dato : 17-03-09 08:50

Tak for forslagene, men jeg tænker det måske skal være noget der er lidt mere oppe i tiden, for at det tiltrækker dem.

Jeg kender heller ikke Kalle Kodreng sangen, men jeg vil da lige kigge lidt på den.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 17-03-09 14:47

Det er helt OK ...

Vil dog lige nævne, at de på min kones skole arbejder med Ko-drengen i en klasse med 10 årige, lige nu.

Held og lykke med at finde noget du så kan bruge ...

Kommentar
Fra : idasorensen

Dato : 17-03-09 17:10

Mange tak.

Jeg må bare søge videre ;)

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 17-03-09 18:53

Jeg vil foreslå diverse MGP-sange - i deres alder er de godt tossede med børne grand prix-sangene

Ellers kunne du også spørge dem, hvad de kunne tænke sig at synge - de har med garanti allerede en masse forslag - så kan du jo supplere med nogle du kender og som du synes er værd at lære dem.

Super initiativ med et børnekor!

Ampere

Kommentar
Fra : idasorensen

Dato : 17-03-09 18:59

Mgp har også været i mine tanker. Men ja, det er nok en god ide at spørge dem, så kan jeg jå få nogle gode ideer og noget inspiration.

Nogen ideer til, hvordan jeg bedst øver det med dem? Hvor starter jeg? Hvilke rytmiske indslag, flerstemmer osv. kan jeg lægge ind?

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 18-03-09 05:28

Mon ikke du kan hente lidt hjælp hos dine kolleger på fritidshjemmet ?

Det kunne jeg da, dengang jeg arbejde som Medhjælper og senere Pædagog...

Eller er der mange bøger på Biblo ...