/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
virker Sonofon mobilbredbånd?
Fra : føroyar
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 14-03-09 18:03

Sonofon mobil bredbånd på Bornholm??(med usb modem- 299,-)
Er der nogen der har erfaring med Rønne og så Sonofons mobile bredbånd?- virker det??
Sonofon siger: det virker perfekt i Rønne! / Vores virkelighed siger noget andet- m e g e t l a n g s o m forbindelse.. Hvad siger andre??!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-09 18:06

Citat
Vores virkelighed siger noget andet- m e g e t l a n g s o m forbindelse

Hvorfor så overhovedet beskæftige sig med det...

Andres erfaringer om netop det hjælper jo ikke hvis du/I har andre erfaringer selv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-09 18:09

Det er som Refi skiver, din vilkelighed som tæller, andre kan have fine resultater og du kan have en dårlig forbindelse, der hvor du er placeret, de fine dæknings kort hjælper ikke dig, hvis du sidder midt i et område hvor der er et hul i dækningen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-03-09 18:49

Jeg havde en prøveperiode med mobilt bredbånd. Prøvede flere steder i Nordsjælland og Københavns området. Da der ende lig kom et 3net forbindelse, havde det desværre den dag ingen internetforbindelse.
Der er mange bestæbelser og halve løfter fra udbyderne for at sælge mobilt bredbånd. Men det duer ikke .
Specielt har jeg lagt mærk til at alle annoncer´ne skriver om hastighed op til. Det der interesserer er derimod en garanteret minimumshastighed. Det andet er fri fantasi , og lover ingenting.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-03-09 19:48

Sonofon og Bornholm er IKKE gode venner, så lad være med at forvent særlig god dækning

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-03-09 07:13

det er ikke kun på øen der over der er problemmer også her i hovedstadsområdet er der problemmer med "skodfon" når man er indendørs

3 er det selskab det har den bedste hastighed og dækning pt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-09 09:58

Citat
3 er det selskab det har den bedste hastighed og dækning pt.

Og igen...

ALLE meningsmålinger o.lign. hjælper INTET hvis du bor lige netop der hvor kun "det dårlige" selskab virker

Bl.a. har vi 300 meter til en 3G mast men utrolig dårlig dækning...

Derimod har vi 2 km til en TDC 2G mast og meget BEDRE dækning

Hverken 3G eller TDC kan forklare hvorfor

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-03-09 11:16

Det er desværre sandt, at 3 er det selskab der klarer sig bedst i alle test af mobil bredbånd, selvfølgelig kan der være lokale udfordringer for alle selskaber

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 15-03-09 11:48

Jamen min erfaring siger mig at alle mobile bredbånd er r-i-m-e-l-i-g l--a--n--g--s--o---m--m--e undtaget ét: 3

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-09 13:14

Ergo vælger man så 3

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-09 13:15

Problemet er så blot at de fleste nok vælger mobilt bredbånd for at være på "farten" og ikke hjem til stuen....

Så i sidste ende er ALT jo gætteværk