/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Netkøb
Fra : elli58
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 12-03-09 13:20

er der nogen der ved, om man kan ( hvordan man) blokerer pc'eren så der ikke kan handles over nettet med betalingskort (visa- dankort)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-03-09 13:25

Uanset om det findes eller ej (jeg mener ej) så husk at du er langt bedre beskyttet ved køb over nettet end ved fysiske køb, eller ved tyveri af dit kort.

Kommentar
Fra : elli58

Dato : 12-03-09 13:42

det har ikke noget med om det er sikket eller ej - mere for økomomien for nogle personer som ikke kan styre det

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 12-03-09 13:50

Den mulighed tror jeg ikke findes,men selv om den gjordeer det jo ikke muligt for dig at blokkere alle pcére personen kan komme i nærheden af.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-03-09 14:29

Du kan bede banken om at lukke kortet eller spørge om de kan sætte begrænsninger.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-03-09 15:52

En af mine gamle venner, professor i nationaløkonomi på Kbh´s Universitet, fortalte mig engang hvordan det styrede pengene i hans familie: Hævede de penge de måtte bruge i månedens løb, puttede dem i kuverter hvor der stod kost, fornøjelser osv. og betalte den slags kontant

Vi prøvede det selv, det er faktsik vældig effektivt, man bliver meget sparsommelig sidst på måneden når der er 300 kr tilbage til den sidste uges mad. Allersikrest er det selvfølgelig at afskaffe dankortet samtidig, så man ikke bliver fristet!

En anden mulighed kan være at få et kontantkort (fx visa electron) hvor du ikke kan lave overtræk, for der kan kun hæves hvis der er penge på kontoen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-03-09 07:38

Brug af betalingskort, må bvrugeren/ejeren selv tage ansvar for, hvad man køber, er banken uvedkommende. Så spørgsmålet kan kun besvares med et. Luk kontoen/aflever kortet!