/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Computer
Fra : Hønsehus
Vist : 279 gange
100 point
Dato : 10-03-09 14:36

Hej

Min computer er begyndt med at genstarte sig selv en gang i mellem - ganske umotiveret...er der nogen her på *kandu* der kan fortælle mig hvorfor den gør det og hvad det evt. kan skyldes?.

Mvh.
Hønsehus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-03-09 14:38

Forkert eller manglende opdatering til et eller andet hardware i pcèn, du kan se det i logbogen og minidump i windows.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-09 16:44

Årsagen kan være mange.
Virus og malware, kan lave det samme nummer.
Så check lige for denne slags.
Scan din PC i fejlsikret tilstand.
HVORFOR DET?
Fordi din PC kun starter de aller mest nødvendige programmer, i fejlsikret tilstand.
Herved undgår du at infekseret programmer bliver aktiveret. Og det er sådan at aktive programer ikke kan slettes. Det er det du så undgår i fejlsikret tilstand. Så køre det også lidt hurtigere i denne tilstand.

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 11-03-09 00:32

Der kan som sagt være flere grunde, men nogle bud kunne være (med det mest sandsynlige øverst):

1. RAM-fejl. Hent Memtest86 som ISO, brænd den ned på en CD, og boot fra CD'en. Lad den køre igennem. Hvis den ikke melder fejl, er det ikke RAM: http://www.memtest86.com/download.html
Du kan også vælge memtest, hvis du booter fra en Linux-CD

2. En software-fejl, enten virus, spy/malware eller fejl i registreringsdatabasen. Kør scanneren fra http://safety.live.com, den tjekker alle tre ting.

3. Defekt eller for svag strømforsyning - det er lidt sværere at teste, for her skal du helst have fat i en anden strømforsyning, du kan sætte i i stedet.

4. Defekt bundkort. Igen er det besværligt at teste/skifte ud.