/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
KLAMPHUGGERNE
Fra : bibsamie
Vist : 2303 gange
335 point
Dato : 08-03-09 16:33

Er der nogen meninger her om udsendelsen KLAMPHUGGERNE og deres gennemgange af udvalgte arbejder.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-03-09 16:41

Bedømt på sidste udsendelse så er det et klamphugger program.

Der blev fremsat en lang række påstande som ikke var underbygget og programmet gjorde intet for at efterprøve dem selv.

Oveni det betalte programmet den ene part i sagen ved at give dem gratis håndværkerhjælp.

Ganske underlødigt.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 16:47

bare se den arkitekt Finn Zeuten hvorledes kan han udtale at det er en stor fejl at gulvafretningslaget var på HELE 20 mm ifølge beiskrivelser fra diverse producenter må der udlægges 50 mm.

og så passe de indvendige døre ikke hvad med yderdørene de passede sku med det afsatte mål.

Måske var dørene indkøbt som 210 cm døre og ikke 207 cm OG HVAD SÅ hvad var beskrevet i tegningsmaterialet, og vor var skaden ???

plat udsendelser ligeledes kører denne Finn Zeuthen plat på sit image eller hvad han selv tror.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 16:48

jeg skal nok senere fortælle hvor min harme over programmet stammer fra !!!!!!

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 16:51

det ville være en ide at programmet betalte de beløb som bygherrene snyder og bedrager entreprenørene for, men det er der jo ikke seertal i.

per

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-09 17:01

I en af udsendelserne talte man om brandsikring og viste samtidig "Finn's" folk rende rundt og skumme. Den skar mig i øjnene. Jeg kender lidt til brandsikring og skum indgår ikke i noget der er lødigt og/eller godkendt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-03-09 17:05

Citat
jeg skal nok senere fortælle hvor min harme over programmet stammer fra !!!!!!

Citat
det ville være en ide at programmet betalte de beløb som bygherrene snyder og bedrager entreprenørene for, men det er der jo ikke seertal i.

Hvis du mener, at der ikke er hold i det, der bliver vist i Klamphuggerne, og du har bevis for det, så er det ikke kandu du skal bruge.

Prøv med Ekstra Bladet de "elsker" at slagte

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 17:09

ans

efter de næste 2-3 udsendelser har jeg klart beviser der viser noget andet, men det står vel frit om jeg vil bruge kandu eller hva ??

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 17:12

nu er der altså noget der hedder brandskum, som bruges især ved istning af BD døre, så et eller andet er der om brandskum, jeg er så bare i tvivl om i hvilket tværmål det må anvendes.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 17:14

NBS PU Brandskum 589 er en professionel
brandhæmmet 1-komponent polyuretanskum.
Brandtestet af Warrington Fire Research Centre i
henhold til BS 476 del 20 (4 timer). Original
testrapport kan rekvireres. Påføres med NBS-pistol
der sikrer kontrolleret ekspansion, og gør det
nemmere at påføre den rette mængde.

per

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 345 point
Dato : 08-03-09 17:15

Ans, Per har fat i noget. Ham der Per Zeuten og hans "elite-håndværkere" har jeg det nu også lidt alternativt med. Men står nu lidt ambivalent, idet de "klamhuggere" de havde med, VAR klamhuggere. Men jeg er nu heller ikke helt tryg ved Zeuten & Co.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-03-09 17:17

Ja det står dig da helt frit

Citat
men det står vel frit om jeg vil bruge kandu eller hva ??

Men jeg troede, at du ville videre med sagen, da du skrev

"det ville være en ide at programmet betalte de beløb som bygherrene snyder og bedrager entreprenørene for, men det er der jo ikke seertal i."

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 17:18

han hedder nu Finn Zeuthen

per

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-09 17:21

Til for ganske nyligt havde solgt brandskum i DK klassificeringen BII (tysk) og kunne ikke i DK anvendes til reel brandsikring. Den tyske klassificering henviser til "vanskelligt at antænde". Vi har dog prøvet og brandskum brænder fint. For mit vedkommende, fortsætter vi nu med "gammeldags" bag-stop, brandsikringsakryl (godkendt) og gipsprodukter. Er vel vidende om at der nu er henvisninger til DS godkendelse på visse produkterr og agter naturligvis at vende dette med relevante myndigheder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-09 17:21

Sorry

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 17:25

nu skal du ikke tro at det var for at irettesætte dig på nogen måde, men jeg mente jeg havde læst om dette røde skum, og henviste blot til denne produktbeskrivelse, det var ikke personligt.

per

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-03-09 17:25

Citat
Ans, Per har fat i noget.

Det er da fint, men så synes jeg, at det er et "medie" der skal bruges .... f.eks Ekstra Bladet.

For ikke så lang tid siden læste jeg også noget om det der blev "sagt" på "rulletrappen" i Go' aften Danmark ... det var vist ikke rulletrappebrugernes egne ord

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-03-09 17:30

Det er vel udmærket, på den måde at folk lærer at tage sine forholdsregler, - hvis de får brug for en håndværker til større opgaver. Det er jo godt at undersøge referencer, hvis ikke man kender, eller på forhånd har kendskab til diverse firmaer.
Det mener jeg trods alt er udmærket.
Den sidste fejl, med gulvet, - syntes jeg da, der var tydeligt, hvad som var sket, og har faktisk ikke noget til overs for entreprenøren, som jo altid har det fulde ansvar for arbejdet og dets udførelse.
Og så må han gøre sit arbejde færdigt.
Programmet skulle måske hellere hjælpe med at retsforfølge håndværkeren/firmaet, og sætte så meget fokus på firmarytterier, så det lovmæssigt blev stoppet.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-03-09 17:31

Om håndværkerne var klamphuggere eller ej ved vi jo ikke. Vi har kan bygherrens beskrivelse af forløbet. Der er såldes ikke forsøgt en samtale med den håndværker der har givet tilbud ej heller foreligger der i udsendelsen nogen skriftlig aftale.

Så det er umuligt at se hvad der er lovet og hvad der er betalt.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 17:41

stilkene

hvad var fejlen med gulvene/gulvspartelmassen/afretningslaget ???

per

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-09 19:03

Citat
Om håndværkerne var klamphuggere eller ej ved vi jo ikke. Vi har kan bygherrens beskrivelse af forløbet. Der er såldes ikke forsøgt en samtale med den håndværker der har givet tilbud ej heller foreligger der i udsendelsen nogen skriftlig aftale.

Så det er umuligt at se hvad der er lovet og hvad der er betalt.

Helt enig.
Og i bund og grund,synes jeg det er umoralsk,af en tv station der selv er på rø... at smide,måske 2-300.000 kr. i sådan et privat projekt.Det er jo andre folks penge,de betaler med.Jeg har lige hørt at de beder om yderlig økonomisk assistance,fra statens side,på grund af manglende reklameindtægter.
Ja,bare man får snablen i statskassen,så kører det.

Nej,lad os nyde BONDERØVEN,på DR2.Det ER tv.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-03-09 19:19

Bibsamie:
Der var brugt selvnivelerende beton,( i fagsproget "vib-beton") og i forhold til mandekapasitet, havde de fået for meget beton, så de ikke kunne nå at forarbejde den inden den hærdede af.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 19:36

stilkene

sludder du skriver det var flydebeton der var brugt/anvendt det kan under ingen omstændigheder afstedkomme så store lunker, der er formentligt leveret forkert betontype eller man har bestilt forkert, flydebetonnen vil afrette sig selv, og det var jo ikke det der var problemet, en mand kan afrette flydebenonnen i den størrelse der var vist med en ordentlig svummer, ganske rigtig omtales denne form for beton vibrationsfri beton og så i forskellige styrkeklasser.

Til orientering må denne betontype ikke vibreres, hverken med stav eller bjælkevibrator.

per

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-03-09 20:19

Hvad tror du jeg har arbejdet med i mange år?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 20:23

stilkene

åbenbart ikke beton

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 20:26

stilkene

til din orientering er der ikke noget der hedder selvnivelerende beton men vibrationsfri beton og ikke "vib beton" men du tænker måske på selvnivelerende gulvspartelmasse ??

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 20:27

Bortset var det ikke spørgsmålet,men om der var nogen der havde mening om KLAMPHUGGERNE men du er måske en kandidat med din viden om beton ??

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 20:31

Mosebaek

så lige bonderøven, og er nu igang med at fremstille en rive til konen. og til rivegilde med klamphuggerne og hende der Michel bælech !!

per

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-03-09 20:40

Det er lidt dumt hvis ikke betonfolk vil diskutere beton:

Vibrationsfri

En af tidens mest solgte typer Færdigbeton er vibrationsfri beton, også kaldet flydebeton eller selvkompakterende beton. En type beton som IBF selvfølglig også kan levere.

Ved hjælp af tilsætningsstoffer, er det muligt at producere en beton med flydeegenskaber forskellig fra den traditionelle betons egenskaber. Vibrationsfri beton frigør selv den indkapslede luft. Betonen har en god flydeevne, hvilket gør efterbehandling og afretning meget lettere. Det kan f.eks. foregå med et PVC-rør på et skaft - også kaldet en jutter. Vibrationsfri beton er ikke selvnivellerende, men må mere betragtes som selvudjævnede.

Styrkeklasse
vere som standard i 4 styrkerklasser: 20 MPa, 25 MPa, 30 MPA eller 35 MPa. med 32 mm sten som standard. Kan også leveres med 16 mm eller 8 mm sten efter ønske.

Konsistens:
Vælges typisk i intervallet flydemål 500 – 600 mm

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 20:46

stilkene

hvad er grunden til at du ikke selv skriver dine meninger men henter den på GOOGLE

IBF - Inspiration til holdbare løsninger

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 20:48

Vibrationsfri beton er ikke selvnivellerende, men må mere betragtes som selvudjævnede.

som de skriver på GOGGLE

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-03-09 21:32

Jeg vil starte med at sige at det er et godt program for vi er nødt til at have nogle regler med de firmaer som bliver ved med at snyde..
De vil selvfølgelig altid findes..
Når de er gået på røvet går der 2 dage så er de oppe at køre igen..
Jeg vil mene at der burde gå 5 år og så meget mere kontrol..

Omkring jeres beton debat.. så er der ikke noget der hedder selvnivellerende beton jeg skulle bruge noget i sommers og ringede til en betonfirma. og brugt orderet selvnivellerende beton. og han fortalte også at det fandtes ikke.. men der var noget der hed selvnivellerende spartelmasse

jeg vil tro at der er vibrations fri beton der var brugt i tv.. hvor de har lagt det ud med bånd og så flyttet det rundt inde i huset.. for så sker sådan noget (klamp)

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 21:35

buch78

vil du gerne uddybe hvad du mener med at snyde ???

per

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-03-09 22:26

Begynd lige forfra, og læs så hvad jeg har skrevet, men nogle skal have det proppet ind mer skeer.

Jeg kan ikke dokumentere hvor mange tusinde m3 "vib-beton" jeg har udstøbt og bearbejdet, men en af mine jævne byggerier er et afsnit på Skejby Sygehus, og det må vel være nok til at overbevise jer, men der er desværre nogle her der altid vil være klogere.

I øvrigt kan jeg berette at jeg var med til at udlægge det første gulv som Unicon, leverede til ikke eksperimentel brug, af "vib-betonen".

Det kan ikke være meningen at vi skal fylde et sådant indlæg med dette emne, det er jo ikke det der er spørgsmålet.

Og, ja jeg har kopieret mit senere indlæg, da jeg så troede jeg kunne lukke munden på uvidende kværulanter. For som tidligere, er nogle meget kloge

Desuden har jeg alle relevante kurser indenfor byggeri, deri indbefattet betonteknologi.
Indenfor alt jeg har arbejdet med, har jeg opfulgt med relevante kundgørelse.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 08-03-09 23:48

Helt uden for emnet har jeg et spørgsmål.
Jeg abonnere på kategorien, hvor spørgsmålet blev stillet, men har ikke siden fået mail når der er kommet kommentarer.
Hvad er der i vejen? Jeg har sat flueben i Ja tak, send mig en e-mail når der er nye indlæg til dette spørgsmål, men det hjælper ikke.

Bjørn

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 03:41

stilkene

du aner åbenbart ikke hvad du taler om

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-03-09 06:15

Jeg så dersværre ikke programmet, men min chef fortalte lidt om det. Han fortalt blandt andet at de som afslutning var oppe på loftet for at se på de slanger som lå hen over loftet. Han sagdet at deres ekspert godkendte DR´s ombygning til trods for at røret til udsugningen var uisoleret og at koldtvands røret var trukket ude i det fri. Der kan man da snakke om kondens problemer...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 09-03-09 06:16

bibsamie
det jeg mener at at visse firmaer melder sig konkurs og 2 dage efter er de i gang igen i et nyt navn som ofte ligger meget tæt på det forgåene firmanavne. desvære tillader vores system denne form for snyderi.. jeg ville kalde det bedrag

fx er der er firma i mit område som hedder skobohuse.
deres tidligere adresse er Tømmervej 1 7080 børkop. hvis man følger dem inde på cvr.dk som kan man se at de er gået konkurs et par gange samt startet op igen samme sted.. nu har man så flyttet adressen til Hjulmagervej 8 7100 vejle. hvis folk så prøver at søge på dem inde på cvr. ser det ud til at være et fint firma på overfladen.. men hvis man så søger på deres telefon nummer inde fra deres hjemmesiden for man lidt mere frem men ikke alt...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 07:50

buch78

nu skal du netop se på Skovbohuse der har gennemgået et skiftende ejerskab, men er idag ejet af
Polaris Private Equity og ser du lidt på ejerskabet af dette selskab der også omfatter et af sveriges største træhusproducenter, samt AP Møller, det kunne jo være fordi at navnet Skovbohuse er et godt brands, er det så snyd og bedrag ?? de er de eneste der stiller en fyldestgørende bankgaranti til nye bygherre idag, og der er kapital bag som ingen andre typehusfirmaer i DK.

per

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-09 12:29

For nu lige at returnere til det oprindeligt stillede spørgsmål, vil jeg nok sige at de banditter de udstillede var ret slemme. Men folk har nu også båret sig ret tåbeligt ad, ved at betale mere eller mindre forud. Ligeledes er det normalt klogt at undersøge firmaernes tekniske formåen inden man indgår en aftale, i særdeleshed ved større ombygninger. Men derforuden vil jeg medgive at Finn Zeuthen er en anelse for skråsikker. På nettet kan også findes et ret kraftigt angreb på Finn fra Amerlog's advokat, der anfører at den anvendte journalistik er lidt for meget "Ekstra-Blad'sk", og der fremføres påstande, man bestemt ikke er enige i. Den udsendelse du henviser til med flydebeton'en/spartelmassen har jeg vist ikke set.

PS: Du ved lidt om beton Per. Er ved at lave et nyt bryggers gulv. Kunne du komme med et forslag til hvad, hvordan osv? Har gravet. Er ved at isolere med 32cm flamingo.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 12:50

prøvede liga at sende di en mail, men da jeg ikke er mellem dine favoritbruger kan det ikke lade sig gøre.

det normale er ophugning af det eksisterende gulv, afgravning af jordlaget indtil en dybde af 38/40 cm 1-2 cm afretningslag i grus, derefter udlægning af normalt 2 x 150 mm poly. isolering gerne med forskudte samlinger, det kan være en fordel af skumme langs væggene så betonen ikke løber ned mellem isoleringen og den udgravede kant, nu ved jeg ikke om du skal have gulvvarme ?? men ellers er det ikke nogen god ide at undlade at udlægge et armeringsnet på 150 x 150 x 4 mm gerne hævet et par centimeter fra isoleringen, derefter udstøbning af 80 mm beton, enten færdigbeton eller du laver selv en blanding af støbemiks i blandingsforholdet 1/7 og afretter det, efter ca 2 dage kan du afrette gulvet med en gulvspartelmasse, efter udtørring af denne kan du lægge fliser/klinker.

du er velkommen at skrive til mig på bibs@c.dk såfremt der er yderligere.

mvh
Per

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-03-09 21:47

Citat
Nej,lad os nyde BONDERØVEN,på DR2.Det ER tv

Helt enig, det er det bedste dansk tv der er for tiden

Citat
Og, ja jeg har kopieret mit senere indlæg, da jeg så troede jeg kunne lukke munden på uvidende kværulanter. For som tidligere, er nogle meget kloge

Ja, det syntes jeg tit man oplever...

Alt det beton jeg har været med til, er blevet rettet af med håndkraft. Ellers med en "glitter", men det har ikke været rentabelt i de projekter jeg har deltaget i..
Jeg har en entrepenør i familien, han siger det samme som dig Per.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 10-03-09 06:15

skobohuse ejes nu af nogle der har penge men alle de andre gange jeg mener 7 gange de er gået konkurs har de efterlade folk med ufærdige huse.. og jeg tænker mere på dem end på firmaet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-09 07:14
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-03-09 08:01

Klamphugger! Jeg gør mig lige nogle tanker.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-09 08:28

Tag det lige lidt rolig stilkene, eller skal vi finde linket hvor DU leger kølemand? Der kan man virkelig tale om klamphugger!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 10-03-09 08:42

god ide.. Kan i ikke fortsætte i den tråd. Kunne være rart ikke at skulle høre på jeres udenoms snak.

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 11-03-09 14:10

Tak for svaret 3773.