/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Usb pen
Fra : ram10
Vist : 915 gange
500 point
Dato : 06-03-09 09:41

Har lige købt en kingstone data travler 16gb.

Hvorfor kan jeg ikke overføre større filer f. ex 4gb, det står at disken er fuld??
Jeg kan ikke helt genemskue om det kan være en indstilling... jeg har xp.

MVH

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 06-03-09 09:42

Du skal formatere den i NTFS

mvh klaudi

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-09 09:43

Et 32bits styresystem tillader ikke større filer end 4094kilobytes

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-09 09:44

NTFS hjælper ikke en skid, et 64bits system hjælper.

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 09:45

klaudi, du bliver nød til at skære den ud i pap, har virkelig ikke forstand på comp.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 09:47

Højre klik på USB pen og vælg Formater, vælg NTFS

Hvis du ikke kan det Brug FAT32, og konverter med kommandoen:

convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs

mvh klaudi

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-09 09:47

Det er styresystemet, der bestemmer ikke filsystemet, du kan ikke bruger filer større end 4Gb i et 32bits styresystem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 09:49

Kode
Det er styresystemet, der bestemmer ikke filsystemet, du kan ikke bruger filer større end 4Gb i et 32bits styresystem.

Det er sku da noget pladder du kommer med der...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-09 09:51

Måske er dit firma bedre udstyret, end mit ?? Siden hvornår kan et 32bits styresystem håndtere filer større end 4 gb??

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 09:51

peet49, ok så kan jeg jo lige så godt opgive!!!

Tak for hjælpen/informationen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 09:52

Følger lige med her.
Altså 32 bits systemet kan ikke håndtere støre filer end 4 GB

Jeg kører 32 bit - og med Acronis backup laver jeg en fil på 6 - 10 GB og den er tilsyneladende ikke delt----------------den bliver lagt på en NTFS partition.
Lægges den på en FAT 32 partition deler Acronis den selv op i max 4 GB.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-09 09:52

Du kan pakke eller dele filen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 09:53

Du skal ikke opgive endnu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 09:54

1. Har ikke noget firma
2. Har en HD formateret til NTFS, derkan JEG GEMME større filer end 4GB
3. ram10, du skal ikke opgive!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 09:54

Nej da, jeg lytter videre

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 09:56

filsystemet er fat32 og kan ikke ændres ved formatering

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 09:59

Klik Start>Kør, skriv cmd, i den sorte boks der fremkommer skriver du:

convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs

tryk Enter

DREVBOGSTAV er drevbetegnelsen til din USB

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 10:00

ram10

Start > h-klik på denne computer > vælg administrer > diskhåndtering.

Står der:
C: NTFS
eller
C: FAT 32

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 10:04

Hvis du ikke kan konvertere kan du bruge HP USB Disk Storage Format Tool

Hentes her:
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 10:04

Eyvind, det står NTFS

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-09 10:05

Ved større end 4gb er det ikke enkeltfiler, men mapper eller samlede filer. Ellers er der jo heller ikke et problem med ram over 4GB.

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 10:10

Citat
Klik Start>Kør, skriv cmd, i den sorte boks der fremkommer skriver du:

convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs

tryk Enter

DREVBOGSTAV er drevbetegnelsen til din USB

Jeg har ikke afprøvet den opskrift, kan du kort fortælle hvad den vil gøre

Ok tak til alle for tålmodigheden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 10:12

Ja der står NTFS, ellers kan du ikke have større filer end 4gb, derfor lav USB Pen om til NTFS

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 10:13

Den konvertere USB Pen til NTFS

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-09 10:14

Ved ikke lige hvordanI vil bryde den fysiske barriere ved 32bits systemer.

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 10:17

Citat
Den konvertere USB Pen til NTFS

Hej klaudi, den har jeg afprøvet nu og så står det -ugyldig drevangivelse

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-09 10:19

Jeg kan da sagtens flytte en mappe på 16Gb til en fat-pen i mit system, men ikke en enkeltfil over 4gb.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 10:22

Enten Klaudis metode som laver USB pen om til filsystemet NTFS

Eller igen
Start > h-klik på computer > administrer > dishåndtering > h-klik på din USB pendrive >
(..............den er sikkert ud for Disk 1 og viser størrelsen på ca. 16 GB)

Vælg så formater og vælg NTFS

Har du flere harddiske eller partitioner - så vær sikker på at det er den rigtige du formaterer.

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 10:28

Citat
Vælg så formater og vælg NTFS

Det kan jeg ikke Eyvind, det kan kun vælges fat 32

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 10:31

Citat
Hej klaudi, den har jeg afprøvet nu og så står det -ugyldig drevangivelse

Klik Start>Kør, skriv cmd, i den sorte boks der fremkommer skriver du:

convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs

tryk Enter

Du skal finde DREVBOGSTAV som er drevbetegnelsen til din USB

Du har en der hedder C: sikkert os en D: og et CD/DVD drev E:

USB er måske F:
så du skal skrive
convert F: /fs:ntfs
DETTE ER KUN ET EKSEMPEL

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 10:38

Ellers kan du hente HP USB Format Tool
Med det kan du formaterer USB flash drives, hvor du kan vælge FAT, FAT32, eller NTFS partition typer.

http://h50178.www5.hp.com/local_drivers/17550/SP27608.exe

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 10:39

Så kan du muligvis slette partitionen og oprette en ny som giver dig mulighed for NTFS

Ellers skal du hente og brænde en CD som bør kunne gøre det.
http://partedmagic.com/index.php?option=com_morfeoshow&task=view&gallery=2&Itemid=64

Hent og gem på skrivebordet i en mappe.
Med et zip program > udpak her (i mappen)
Åbn et brænderprogram
Eks. Nero > kopi > brænd billedefil til disk
find den hentede isofil (cd ikon)
åbn og brænd

Så kan vi snakke videre derfra.

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 10:53

Citat
Klik Start>Kør, skriv cmd, i den sorte boks der fremkommer skriver du:

convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs

tryk Enter

Du skal finde DREVBOGSTAV som er drevbetegnelsen til din USB

Du har en der hedder C: sikkert os en D: og et CD/DVD drev E:

USB er måske F:
så du skal skrive
convert F: /fs:ntfs
DETTE ER KUN ET EKSEMPEL

He he, jeg sa jo klaudi at du skulle skære det ud i pap

Nu har jeg lavet filsystemet om til NTFS og har lige prøvet at overføre an fil på ca. 4,4 gb, det virker bare super.

Jeg siger tak til alle!!

MVH

Godkendelse af svar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 10:54

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 10:55

Ok, godt det virker, selv om det ikke kan lade sig gøre

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 10:57

Velbekommen og takker

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-09 10:57

Tror vi snakker forbi hinanden, jeg snakker om enkeltfiler større end 4Gb.

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 06-03-09 11:02

peet49, jeg aner ikke en dyt af det her, men jeg har lige overført en mappe med en fil i på 4,4 gb

MVH

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-09 11:04

Det kan alle gøre.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-03-09 13:00

hvor store filer man kan oprette/flytte har ikke en dyt at gøre med om man har et 32bit styre system eller ej, det der tæller er hvilket filsystem man bruger, fat32 kan ikke håndtere enkeltfiler på over 4gb mens NTFS sagtens kan håndtere filer på over 4gb, sådan er det bare :P

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-09 13:03

Nemlig