/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
tastatur virker ikke
Fra : peteralf
Vist : 849 gange
20 point
Dato : 05-03-09 10:33

jeg har et microsoft trådløs wireless laser tastatur samt tilhørende mus som pludselig holdt op med at virke? Jeg isatte nye batterier men uden held.
Det holdt op med at fungerer da jeg begyndte a skrive i søgefeltet ved startikonet og til orientering er det(VISTA) jeg har på min PC
Jeg skal også lige oplyse at min mus fungerer men altså ikke tastaturet.
Er der et råd derude som jeg kan benytte???
venlig hilsen
Peteralf

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-03-09 10:40

Sørg for at kablet sidder rigtigt.

sluk maskinen før du chacker det, og gernstart så

det KAN være derfor

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-03-09 10:43

Der står måske en vejledning på undersiden af tastaturet...
noget mned at trykke på en knap på senderen, og så musen og så tastaturet - eller omvendt.

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 05-03-09 10:59

Jeg har nu prøvet det jenst gav som råd men det virkede desværre ikke.
Og det ser også ud til at sender og trådløs mus fungerer godt nok.
Det er vel ikke sådan at et tastatur sådan pludselig ikke du'r mere??????
eller hvad???

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-03-09 11:05

Dobbeltcheck batteriernes isætning, og prøv endnu et nyt sæt batterier.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-03-09 11:15

som jeg skrev så kan det være kablerne..

der er jo et kabel til mus og et kabel til tastaturet..

men rør ikke ved de stik uden maskinen er slukket

og begge dele skal være sat i inden du starter igen

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 05-03-09 11:24

Hej Tordenkalv
Der er faktisk kun eet USB-kabel fra senderen til computeren og det har altid været sådan at den lille sender jeg har på bordet ikke måtte være alt for langt væk fra tastatur/mus

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 05-03-09 16:08

hej jenst
Nu har jeg prøvet forskelle metoder og det ser ud til at det med batterier eller tilslutninger ikke holder.
Jeg prøvede at aktivere senderen og umiddelbart efter trykkede jeg på den lille aktiveringsknap bag på tastaturet.
Der skete det at pludselig var tastaturet igen til at skrive på, men kun et kort øjeblik, så kommer regnetastaturet frem på skærmen uden at jeg havde aktiveret det på tastauret og så virkede tastaturet ikke mere.
Dette prøvede jeg flere gange med det samme resultat.
Hvad er der galt
Jeg har prøvet at systemgendanne uden resultat
Jeg har prøvet at flytte usb-stikket til en anden indgang
Jeg har prøvet at isætte andre batterier
v.h. peteralf

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-03-09 17:02

Det er kommunikationen..

Først sender
så tastatur
så mus

Det kan være forskelligt, men må stå i en instruktion
Ved microsoft står instruktionen som oftest på bagsiden af tastaturet
Eller prøv at søge modellen på internettet - google

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 09-03-09 13:15

Jeg vil gerne melde tilbage til alle der har forsøgt at hjælpe mig vedr. mit tastatur og hvad jeg siden hen gjorde og forsøgte.
Jeg prøvede at installere det famøse tastatur på min bærbare og her virkede det heller ikke.
Jeg besluttede så at prøve et nyt tastatur (Sandberg) på den stationære...og her virkede det.
Så alt i alt ser det ud til at det var tastaturet som var defekt.
Men tak til alle for hjælpen.
Peteralf