/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Service i Sverige
Fra : FinnArne
Vist : 392 gange
40 point
Dato : 04-03-09 10:33

Hejsa;:
Jeg har en toyota Corolla, som skal til sit første syn - kørt 50.000 km - og vil gerne høre om I kender et godt værksted i Malmö, som det kan betale sig at kontakte og få bilen serviceret og klargjort til syn ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-03-09 10:45
Kommentar
Fra : FinnArne

Dato : 04-03-09 10:52

Jeg håber på et navn på et konkret værksted i Malmö

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-09 11:28
Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-03-09 12:26

Biler skal ikke klargøres til syn.
De skal altid være sikkerhedsmæssigt i orden.
så man kører bare til syn uden at gøre noget særligt.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 04-03-09 21:57

Jo, det skal de da godt nok. En gennemgang af lys, gummimanchetter, styre og bærekugler, fjedre og ikke mindst dækmønster - og rust. Selvom vores bil bliver løbende passet og plejet, skal den da genneminspiceres INDEN syn. Det er da totalt tåbeligt, at blive kasseret p.gr.a. fejl der burde være opdaget og rettet. Jeg har prøvet, at holde i synshallen med en revnet manchet, der intet fejlede, da bilen kørte hjemmefra. Bremseskive, styrekugle og inderskærm var klistret til i lejefedt, og bilen bremsede skævt på forhjulene. Selv synsmanden havde svært ved, at finde revnen, men kunne godt se, at alt havde været rengjort og, at fedtet var helt friskt.
Og så ser bilinspektørerne næsten altid velvilligt på biler, der er klargjort og ikke mindst rengjort, så de kan se hvad de har med, at gøre.

Kommentar
Fra : FinnArne

Dato : 06-03-09 08:01

Tak til alle - det er fint - nu vil jeg finde et værksted.