/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
udsk termostat opel corsa 1994
Fra : KMA
Vist : 3064 gange
100 point
Dato : 03-03-09 17:07

Jeg mangler oplysning om hvordan man udskifter termostaten på en Opel Corsa fra 1994, jeg har hørt at man næsten skal have hele motoren skildt ad, kan det da passe?????

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 03-03-09 19:37

nej,den tykke slange der går fra køleren i toppen til motorblokken,der sidder den for enden af,,max 30 min arbejdstid

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-03-09 09:25

Det største arbejde kan være at fjerne den gamle pakning med forsigtighed, uden at ødelægge pakfladen som vel er af blødt letmetal. Mekanikere har det med at lime pakninger fast.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 04-03-09 14:54

Citat
Indsæt dit citat her
hele motoren skildt ad

Det er nok vandpumpe man har tænkt på da den er trukket af tandremmen. Eller 1,6i, da termostathuset også sidder bag t-remmen.

Vi limer ikke pakninger, men smører typisk siliconepakning på, da Alu koroderer.

Kommentar
Fra : KMA

Dato : 04-03-09 18:45

jeg har nu fået skiftet termostaten i min Opel Corsa 1,4 i fra 1994, og jeg kan da oplyse, at de foregående svar ikke kunne bruges til noget. Tormostaten sidder bag den plastskjold´, hvori tandremmen kører, d.v.s. at tandremmen skal afmonteres, desuden skal det øverste tandremshjul, som trækker knastakslen også afmonteres. Når så hele plastskjoldet er fjernet kan man komme til at udskifte termostaten. Det tog ca. 3 timer for mig at gøre det, og jeg er ikke mekaniker, men arbejder kun med biler på hobbyplan.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 05-03-09 14:03

Man kunne jo starte med at oplyse motor type.

Annuller spørgsmålet
Fra : KMA

Dato : 11-03-09 22:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål