/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
beregning af befordring - fradrag
Fra : majbritt05
Vist : 1442 gange
50 point
Dato : 01-04-03 19:51

Jeg har engang hørt at man et eller andet sted på nettet kan beregne ens fradrag for befordring og få de helt præcise km-tal. Er der nogen som ved hvor?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-04-03 19:56
Kommentar
Fra : gch123

Dato : 01-04-03 21:57

km tal finder man på http://www.krak.dk/scripts/ruteplan/krakdk_ruteplan_forside.asp
på rejseplanen som angivet i et tidligere indlæg finder man togtider

Mvh
Gertrud

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-03 23:48

Tjek dette link:

http://home5.inet.tele.dk/astro/befordringsfradrag.htm

Der kan du beregne.

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 02-04-03 08:55

Tak for svaret PowerRanger. Det var lige det jeg ledte efter. Hvor er det dog nemt

Kommentar
Fra : twitt

Dato : 02-04-03 08:57

Jeg tror du tænker på Carl Bro, der på et tidspunkt lagde deres befordringssystem ud på nettet til gratis afbenyttelse. I systemet indtaster man bare bopæls- og arbejdsadresse og så beregnes befordringsfradraget automatisk.

Systemet findes stadig på www.afstand.dk, men nu skal man være registreret bruger.

Der er dog nogle kommuner der har lagt systemet ud på deres hjemmeside så borgerne kan bruge det. Det kræver så at bopælsadressen skal være i den pågældende kommune (der er eksempler på kommuner på afstand.dk). Men arbejder du i en af disse kommuner, må systemet også kunne bruges til beregning af fradrag, hvis man bare sætter arbejdsstedet ind som bopælsadresse og bopælen ind som arbejdssted. Så det vil måske være en ide at kigge på hjemmesiden for både arbejds- og bopælskommunen.

mvh
Torben