/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Nysgerrighed og glemsomhed...
Fra : chablisdanoir
Vist : 522 gange
5 point
Dato : 01-04-03 19:31

Jeg undrer mig lidt over at jeg endnu ikke har hørt fra told og skat - ingen årsopgørelse - ingen check - ikke en lyd...

Kan ikke huske hvornår, sidste år jeg fik penge tilbage eller årsopgørelsen men mener da det var i starten af april...

altså ? må blive: hvornår bliver skatten normalt udbetalt - ved godt det er forskelligt fra person til person men hvornår ca. ?

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 01-04-03 19:44

Jeg ved ikke hvornår man får evt. overskydende restskat udbetalt, men på:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=163686

står følgende:
Selvangivelsen for 2002 bliver sendt ud til alle skatteborgere fra medio marts til medio april 2003.

Så mon ikke snart du hører noget fra dem?

Kommentar
Fra : chablisdanoir

Dato : 01-04-03 20:01

takker mange gange men undrer mig over at næsten alle mine venner har fået
deres årsopgørelse - mens mine arbejdskolleger ikke har set skyggen af deres
endnu...

Og skal Told og Skat have sendt dem ud inden medio i April har de da vist lidt travlt

men håber en snarlig opklaring om ikke andet kan man vel ringe og få oplyst hvor
lidt eller meget man evt. skal have tilbage allerede INDEN man får årsopgørelsen
kan man ikke ? - eller kontakte ens skattekontor med de oplysninger der evt. mangler

- går der normalt længere tid hvis man skal have transportgodtgørelse tilbage også ?

Kommentar
Fra : noerager

Dato : 01-04-03 22:39

hej

da du ikke har hørt noget fra det væmmelige væsen endnu er jeg sikker på du skal have skat tilbage. Det er faktisk kun dem der skal have tilbage der mangler. Hvis du har kørselsfradrag skal du skrive det på og sende den tilbage til din kommune igen. Det kan for øvrigt oplyses at for at spare har man i år valgt ikke at sende returkuverter med ud

Accepteret svar
Fra : caver30

Modtaget 5 point
Dato : 02-04-03 08:34

Det er ikke til at sige hvornår du få din årsopgørelse m.m.. Da det kommer an på flere ting. Men hvis vi gå ud fra at du ikke få en udvidet selvangivelse (dvs. at du ikke har en selvstændig virksomhed, anparter o.lign.), og at din selvangivelse ikke er tabt i posten, så sendes selvnagivelserne normalt ud således:
Først sendes alle selvngivelserne, hvor der ikke er årsopgørelse med, de er alle udsendt på nuværende tidspunkt. Herefter sendes alle selvangivelserne med årsopgørelse med overskydende skat, de er på vej ud i øjeblikket - man har allerede modtaget deres. Til sidst sendes selvangivelserne med årsopgørelse med rest skat, de blive snart sendt ud.
Så jo længere tid der gå før du få din årsopgørelse, jo større sansynlighed er der desvære for at du få en restskat.

Kommentar
Fra : chablisdanoir

Dato : 02-04-03 19:35

jeg VED jeg får skat tilbage det piner mig bare at de ikke snart kan få talt sammen og afleveret - det drejer sig for pokker kun om småpenge (for dem) da jeg hverken har eget firma eller anparter men mange tak for hjælpen rart at se folk reagere og hjælpe.

Kommentar
Fra : noerager

Dato : 02-04-03 23:01

ring på dit lokale skattekontor og spørg, de sidder der for det samme

Godkendelse af svar
Fra : chablisdanoir

Dato : 03-04-03 10:10

Tak for svaret caver30.