/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Computeren genstarter
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 410 gange
40 point
Dato : 01-03-09 20:35

Computeren er begyndt at genstarte eller slukke helt umotiveret. SpeedFan siger 58 grader. Er det for meget? Jeg har læst nogle steder, at fejlen kan skyldes grafikkortet? Eller er det en anden hardware fejl? Computeren er en Dell Pentuim 4 med 2 gb ram. Jeg bruger Vista 32 bit. Der lyder et klik fra harddisken/kassen og så genstarter computeren.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 20:43

Du har nærmest fået en virus. Det er den der får den til at genstarte.

Du skal ind på nedenstående og køre en virus/malweare scan.

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=ca10389d20f22afdefd0aa3b02acad44

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 01-03-09 20:46

Har haft en PC der også genstartede helt umotiveret. Det viste sig at være startknappen der ikke klikkede helt tilbage efter start, den blev nærmest siddende inde og kunne så pludselig finde på at genstarte. Knappen man trykkede på klikkede godt nok ud men når jeg tog fronten af computeren kunne jeg se at selve kontakt-stiften blev siddende inde.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-03-09 20:51

min gør det hvis jeg ikke indimellem renser >>cpukøleren<<
for at rense den skal du vide at på cpu sidder der en køler via kølerpasta,oven på køleren sidder der en blæser.rens med en støv suger hvor mundstykket ikke er metal dvs plastik,brug tandbørste,vatpinde - papir til at for ine mellem ripperne på køleren uden at skubbe til den så den gå løs på cpuen.
andre muligheder går ind i system i kontrol panel og under avenceret - start og genoprettelse fjerner du x genstart ved system fejl.

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 01-05-09 16:40

Jeg fik engang det samme problem, det viste sig, at en ram-blok, jeg havde opgraderet med, var defekt. Men der er mange muligheder her. Jeg ville nok geninstallere styresystemet, hvis du har partitioneret din disk, tager det ikke så lang tid. Jeg tror det er umuligt på afstand at udtale sig om, hvorvidt det er soft- eller hardware, det er galt med.

Men jeg er enig i, at du først skal lede efter et virus, inden du gør andet.