/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny el-plæneklipper. Bosch.
Fra : jøjø
Vist : 863 gange
500 point
Dato : 27-02-09 23:07

Jeg skal have ny plæneklipper og har tænkt på en med lithiumbatterier -Bosch Rotak 43 Li.
Vil den være stærk nok til en almindelig parcelhushave?
Har nogen gode elller mindre gode erfaringer med denne plæneklipper?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-02-09 00:45

Kun gode erfaringer i en mindre have med mest græs. Det er en kone på 77 der har haft den, og nu er den til salg fordi hun er flyttet. Kun brugt en sæson og helt intakt. Mail evt. hvis du er interesseret.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 500 point
Dato : 28-02-09 06:56

Jeg købte den mindre udgave, 37, for et år siden, og har kun gode erfaringer med den til en græsplæne på ca 400 m2. Har et par gange, når græsset var meget langt og/eller vådt, måttet lade batteriet op undervejs, men det klares på ca 1 time. Ikke noget bøvl med at starte en benzinmotor, ingen ledning at passe på,støjniveau som en støvsuger, og let at håndtere.

Da den model du tænker på har to betterier skulle den vel kunne klare ca 800 m2 i et hug, hvis du slår regelmæssigt og sørger for tørvejr

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 12-03-09 20:11

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-03-09 02:45

Selv tak, håber du bliver glad for den