/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Svamp i pote.
Fra : LauraSch
Vist : 1401 gange
100 point
Dato : 01-04-03 16:16

Hejsa!

Har lige fået en ny hund, og den har en del svamp i den ene pote.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan gøre for at det går væk?
På forhånd tak!

Mvh.Laura

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-04-03 16:25

Fandt følgende på http://www.netvet.net/ håber det kan bruges, ellers kan du også stille spørgsmål på samme side.

Jeg har en dejlig labradorhan på 1 år som fik svamp mellem poterne for ca. 2 mdr. siden. Vi har fået det behandlet men der er nu kommet en form for knuder/bylder mellem tæerne under poterne. Han slikker meget på det men også oven på poterne. Er det noget vi skal være bekymrede for og kan det have smittet så det også generer oven på poterne. Skal vi blive ved med at stoppe ham når han slikker sig eller skal han have lov.

Svar
Det er sandsynligt , at din labrador har fået nogle mikrofragmenter op/ind i pote-

kødet. - Det er derfor muligt , at der skal foretages en kirurgisk fjernelse af de poteknuder du om-

taler. Imidlertid er det fra min side naturligvis blot et gæt , men en dyrlæge vil kunne stille diagnosen eller

henvise til et dyrehospital og/eller en dyreklinik hvor man kan

Fagdyrlæge Per Nyvang Mariussen

Accepteret svar
Fra : louisehoj

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-03 21:03

Hvis det "bare" er en svampeinfektion mellem trædepuderne, kan man lave en mild atamon blanding med vand, og bade poterne med blandingen og en tot vat indtil kløen fortager sig..... Det virkede på min hund! Håber det virker for dig.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 12:32

Hej
Sidder lige og rydder op i alle mine åbne / udestående svar. Kan se din stadig er åben, derfor disse spørgsmål:
- Var vores/mit svar ikke fyldestgørende?
- Har du bare glemt at acceptere svar/kommentar (til højre for kommentar)?
- Ønsker du stadig dit spørgsmål stående som åben?

God påske...
Søren

Kommentar
Fra : sneholm

Dato : 15-04-03 14:55

Jeg har hørt om andre med tilsvarende problem, og de har behandlet med Atamon - det man ellers benytter til at skylle glas i der skal bruges til marmelade.
kh
Max

Godkendelse af svar
Fra : LauraSch

Dato : 24-04-03 14:24

Tak for svaret louisehoj.