/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Jack Russel Terrie spg
Fra : Surf
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 25-02-09 01:05

Er Jack Russel terrie nogen hidsig hunde, for det vil jeg mene at de ikke er

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 25-02-09 01:23

Nej det er bestemt ikke mit indtryk fra de udstillinger og arrangementer hvor jeg har deltaget gennem årene har der ikke været problemer med racen.

Hvorfor spørger du?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 25-02-09 05:43

Vi er sammen med en hver dag og den er aggresiv over for andre hanhunde, selv om den kun er knap 1 år, men det er den fordi den er angst.

Så er vi også engang imellem sammen med en anden, den er glad, tillidsfuld og social.... bare ikke når den vogter over sin bold.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-02-09 07:30

Mange tager fejl af de små hundes gø'en..

De lyder hidsige, men prøv at se på halen....

Både min yorkshirer terrier og datterens Jack Russel er tit blevet misforstået

En Jack Russel, er en utrolig livlig og aktiv hund, altid på farten når der er den mindste andledning, den tror selv den er en stor hund, frygter intet.

Så med det kendskab jeg har til en Jack Russel---------------NEJ DEN ER IKKE HIDSIG

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-02-09 07:41

Ikke udpræget hidsig, men en egenrådig hund, der kan være svær at opdrage, og som gerne selv vil bestemme....

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 25-02-09 07:48

De lyder hidsige, men prøv at se på halen....

Ja netop, se på halen. en hale der står lige op og logre kraftigt, er ikke tegn på glæde, men på at hunden er på vagt og gerne lige vil se sin "ven" lidt an og tegn på dominans. En hale der logre lidt mere i ryglinje og svinger helt ud til siderne er tegn på venlighed og glæde. En hale der logre helt nede ved haserne er tegn på usikkerhed og underkastelse.

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 25-05-09 02:01

EN jack er en hund som er stolt og glad.

Den er oftes meget oven på og opføre sig som en lille konge/dronning, og sådan er de..

Men hidsig, NEJ NEJ OG ATTER NEJ. Men selvfølgelig er der undtagelser, lige så vel som med alle andre hunde. Det er meget vigtigt at få en Jack Socialiceret med andre racer end lige sin egen, da den ellers godt kan være lidt browten i det, og det ville være det bedste at gøre så længe den stadig er hvalp...

Jacken er en Terrie og Terrier opføre sig som Terrier nu gør.