/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Radeon HD3850 driverproblem
Fra : Gin
Vist : 315 gange
300 point
Dato : 24-02-09 12:58

Jeg fik i julegave spillet Tomb Raider "Underworld". Det viste sig, at jeg ikke kunne spille det med det grafikkort jeg havde, et ATI Radeon 9550 AGP, så jeg købte derfor et nyt ATI Radeon HD3850 AGP. Det har jeg så sat i efter at have fjernet alle ATI filer på komputeren. Problemet er, at når jeg vil installere drivere fra den medfølgende CD, plopper der et Windows panel op midt i installeringen som siger, at dette kort ikke er brugbart ifølge Microsoft, idet det ikke har fået en godkendelse.
Jeg fortsætter indstalleringen og da den er færdig, genstarter jeg komputeren. Da jeg kommer frem til skærmbillede efter at Windows logoet er overstået, viser det sig som et miskmask af røde og gule tern og teksten eller ikonerne på skærmen kan slet ikke læses.
Nu har jeg rodet med det i over en uge og downloadet fra ATI's webside en del "hotfix", som desværre ikke hjælper.
Når jeg går ind under materiel og ser på grafikkortets data, kan jeg se, at der er problemer og at der ikke er en rigtig driver nærværende????
Min komputer er en pentium 4, 3,2 GHz med 1,5 GB ram samt masser af harddiskplads.
Jeg har været på nettet for at lede efter løsninger og kan forstå, at der er andre der også har problemer med dette grafikkort.
Konstruktiv hjælp ønskes.

Venlig hilsen
Gin

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 17-03-09 08:10

Har du været inde i registreringsdatabasen og slette samtlige entries til ati / radeon?

Mange gange når man skal installere nyt hardware og eller software kan man have behov for dette.

I "KØR" skriv regedit

Men pas på, at rode i registreringsdatabasen KAN medføre at pc'en opfører sig mærkeligt hvis man laver noget forkert!!!!!!

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 17-03-09 12:44

Hej bsservice,

Tak for dit forsøg på at hjælpe. Jeg har været inde i registreringsdatabasen og slettet alt med ATI, hvilket ikke hjalp.

Håber du har en anden indfaldsvinkel, så jeg ikke må se et grafikkort der har kostet ca. en "tusse" samt spillet Tomb Raider "Underworld", som jeg ikke kan spille.
Venlig hilsen
Gin

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 22-03-09 21:57

Hej Gin,

Så lyder det lidt mere som om at kortet er defekt, desværre!"