/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Mikrofon virker ikke
Fra : Sorentk
Vist : 646 gange
45 point
Dato : 19-02-09 15:25

Jeg ligger inde med en Dell computer, men kan ikke få min mikrofon til at virke.
Mit lydkort er integreret i bundkortet, og kører på en Realtek driver.

Har prøvet at skrue alt op, både mikrofonforstærker osv. så leder efter nye løsning.
Jeg VED at min mikrofon virker, så det ikke den som den er gal med.

Håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : edison

Dato : 19-02-09 17:05

Sider den i de rigtige stik..
er microfon aktiveret.
Bruger du den rigtige software. dvs driver mm.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 19-02-09 18:03

prøve at update driver til lydkort

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-09 20:07

Check lige den store lydmixer, om der er sat flueben i mikrofon regulatoren.
Hvis der er skal det fjernes og du kan skrue op for lyden for mikrofon indgangen.

En anden mulighed er, hvis du har mulighed for at køre 5:1 Sourround. Hvis den er indstillet til det, så kan det være årsagen.
Ofte bruges både stikkene til headphone, mikrofon og line til dette formål, så her skal du stille tilbage til Stereo med standard opsat indgange.