/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Reparation af keyboard
Fra : dreyer
Vist : 1832 gange
200 point
Dato : 17-02-09 20:52

Der er desværre en tangent på mit keyboard der er knækket en lille smule, men nok til at den ikke hænger fast. Stumpen der er knækket af er væk. Det var dog kun en ganske lille stump Findes der en slags lim eller lignende, der kan hærde i en sådan grad, at det kan erstatte stumpen og samtidig smelte sammen med den eksisterende tangent, så det hele hænger ordentligt sammen?

Venlig hilsen
Dreyer

Accepteret svar
Fra : oftime

Modtaget 110 point
Dato : 17-02-09 21:13

Højst sansynligt er tangenten lavet af plastik jeg vil foreslå du bruger noget to komponet lim såsom araldit

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-02-09 21:24

Måske ville det være lettere at kikke sig om efter en "ny" tangent - hvis den ikke er helt præcis kan du tildanne en hvor det hele er der .....
Jeg tænker på, at der smides jo væk som aldrig før her i vort land .......
genbrugsstationer - venner og bekendte - o.s.v. o.s.v. .....
Hvis selve fastgørelsen ikke er helt magen til, kan der måske slibes, bores, skrabes så den alligevel kommer til at passe ......
ellers kan du selvfølgelig forsøge dig med lim eller plastic padding til at gendanne den du har ødelagt - - - - det var bare en tanke - - -
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-02-09 23:27

Tangenter er da af elfenben. Eller noget som ligner, og det er bakelit.

Det kan repareres med en hurtig araldil, eller tilsvarende (danapoxy) som du har blandt med fint pulver af den rigtige farve.
Afmonter tangenten og lav en lille form af folie apirklips og elatikker . Efter lidt hærdning men inden den bliver rigtig hård fjerner du formen og skærer støbningen til med en lille men meget skarp kniv.
Med omhu bliver det pænt.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-02-09 00:11

jeg så at de havde 2 komponent epoxy lim på tilbud i lidl i dag :)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-02-09 05:22

Plastic padding,… også kaldet kemisk metal,.. klarer utrolig mange opgaver,
alla burde have en tube / ds. i værktøjskassen,
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1139&Grp=&n=10

det er oprindeligt udviklet til at spartle buler, huller mm. på biler
jeg har brugt det til rigtig mange forskellige lime / spartle opgaver,
(jern, træ, plastic, pap, murværk, osv.)
kan påføres / opbygges lag efter lag, i det uendelige, (skal blandes m / hærder)

det er utroligt stærkt,.. og let at bearbejde,. ( slibe / file / bore mm. )
tørrer lynhurtigt,.. 10 – 20 min.
farven bliver nærmest grå,.. kan let ændres med en tuschpen, o.lign.

for mange år siden var jeg så uheldig at mit toilet revnede / faldt af,
tværs gennem hullet til at spænde sædet på,.. vandet strømmede ud,
hjørnet blev limet på med Plastic Padding, det holdt resten af den tid
jeg boede der,.. ( holder sikkert stadig, )

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 18-02-09 12:58

Få fat i den tast du mangler fra et gammelt keyboard! Jeg VED de kan købes løse, men kan ikke finde det lige nu!

DIY: http://www.laptoprepair101.com/laptop/2007/03/20/key-fell-off-keyboard/

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 21-02-09 14:08

Eller brug en limpistol.
Er du uheldig, fjernes limen let igen.
Leif

Godkendelse af svar
Fra : dreyer

Dato : 04-04-09 00:24

Tak for svaret oftime.