/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Søger (anderledes) restaurant
Fra : taliskoko
Vist : 2957 gange
100 point
Dato : 14-02-09 17:58

Hey.

Vi søger en restaurant i Region Hovedstaden(København eller Nordsjælland).

Det må gerne være noget "pakketilbud" eller "buffet".

Miljøet skal "middel/over middel" Dvs. ikke Jensens bøfhus. Det må også gerne være lidt anderledes. Vigtigt er dog miljøet er hyggeligt.

Nogen forslag ????

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-02-09 18:14

Hej du efterlyser foreslag...jamen det er da svært, når du ikke fortæller mere om, hvad du søger

Så i første omgang vil jeg råde dig til at kigge på AOK´s side/restauranter i Kbh.der er virkelig meget inspiration at hente der

http://www.aok.dk/restauranter-cafeer

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 14-02-09 18:16

RIZ RAZ :
http://www.rizraz.dk/1/2/velkommen.html

Meget stor og billig (men udsøgt lækker) vegetar-buffet.
Man kan også få kød og fisk til buffeten, samt lækker dessært.

I Hjertet af København : Store Kannike Stræde
og Kompagnistræde.

http://www.rizraz.dk/1/28/om-rizraz.html

*****
Eller Wagamamma ...
Japansk fin Reataurent ved Tivoli + Hovedbanegården
http://www.wagamama.dk/
***

Begge har fået "Mad-Priser" af Berlinske tidende og et andet blad, som byens bedste og billigste restaurent sidste år og forrige år.

Kan varmt anbefales ...
Velbekommen ...

med Venlig Hilsen
Jørn Rudolph, som selv holdt Sølvbryllup på Riz Raz for et par år siden...

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 14-02-09 18:19

P.S
Denne Riz Raz er størst, nyest og bedst:
http://www.rizraz.dk/1/15/rizraz-brun.html
Der er også en gårdhave, men det er vist for koldt lige nu ...

JR

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 14-02-09 18:20

Begge Riz Raz har udenmærket kunst på væggen ...

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 14-02-09 18:23

Nåh, nu kan jeg vist ikke finde på mere reklame:
http://www.rizraz.dk/1/12/buffeten.html
Andet end :
Prøv det ...
I vender sikkert tilbage ...

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 14-02-09 18:27

http://www.los-arcos.dk/content.asp

Mexicansk både buffet og menu

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 14-02-09 18:29
Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 14-02-09 18:43

well...
Los Arcos har nu også fin mad ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-02-09 19:33

Denne her kan jeg anbefale, det er hamrende god mad, det er rimelige priser og man kan tage maden med hjem.

http://www.restaurant-kanaljen.dk/

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-02-09 20:08

Tak til alle indtil videre... Kom endelig med flere gode indslag.

Uden det behøver sammenligning var vi i vores lille hygge-kom-sammen-gruppe på Hilton forleden og få deres internationale buffet. Mums.... Lækkert.

HelleBirgitte:
Jeg søger lige præcis andre kandu'er kommer med deres egne erfaringer ud fra hvad jeg har beskrevet. Jeg har kigget på AOK før jeg skrev herinde uden at blive henrykt, men synes det er mere spændende at få "anbefalet" en restaurant.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-02-09 20:45

Det kommer jo fuldstændigt an på hvad du vil betale. Om du mener at kunne finde hygge i et kædeforetagende. Om du synes det er spændene at gå opdagelse i krydret mad osv osv.

Kan jo godt komme med forslag om gode restauranter men så længe du ikke hvad mine kvalitets kriterier er så kan du jo ikke bruge det til ret meget.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-02-09 21:07

Thomas.Haugaard:
Jeg skal nok selv sortere i de gode forslag folk måtte komme med, så bare hit med det.
Det kunne jo være der dukkede noget op man slet ikke havde i tankerne.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-02-09 21:34

http://www.idadavidsen.dk/index.php?page=16

Smørrebrød er i visse kredse ved at være lidt ''anderledes'' Idas smørrebrød er mums
men nu elsker jeg også rugbrød

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 14-02-09 22:04
Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 14-02-09 22:09

Citat
Denne her kan jeg anbefale, det er hamrende god mad, det er rimelige priser og man kan tage maden med hjem.

http://www.restaurant-kanaljen.dk/

Engang var kanaljen en OK dansk restaurant ....nu er den kinisisk og ganske ordinær og middelmådig og det bedste Albertslund kan tilbyde...desværre

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 14-02-09 22:15
Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 14-02-09 22:17
Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 14-02-09 22:18
Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 14-02-09 23:54

http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/galathea-kroen
et hyggeligt sted, huleagtigt og dejlig mad.

Kommentar
Fra : Rensdyr

Dato : 15-02-09 00:13

Bare det IKKE er et sted, hvor de serverer Rensdyr ...

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 15-02-09 03:16

Et par tilføjelser: Galathea-kroen er en god anbefaling. Men husk, hvis I går derind, at deres helt store stjernenummer er Rijstaffel. Det har været deres slagnummer i over 50 år, og den er lige så god i dag som dengang. I øvrigt er restaurantens indretning ikke ændret gennem de 50 år...lidt af et museumsbesøg, og meget, meget hyggeligt. Her kommer folk, der også var der på deres forlovelsesdag for 40 år siden o. lign.

En anden god anbefaling er Rizraz i St. Kannikkestræde. Virkerlig god mad, her får man værdi for pengene. Men den er måske ikke helt så original eller sjov som Galathea. Men hvis I kan lide en hovedsagelig grønsagsbaseret buffet med et meget stort udvalg + dertil varme kødretter efter bestilling, alt til en rimelig penger, så har I fundet det rigtige sted.

Du får et par anbefalinger mere, og du skal vide, at min kone og jeg er er ældre erfarent og kræsent ægtepar, som har prøvet det meste, og kun synes om en lille brøkdel. Vi går især uden om "trendy" steder, der er moderne en sæson eller to, og så er de væk. Vi går også uden om "masseproduktion", derfor aldrig burgerkæder for os. Vi kan heller ikke lide de steder, hvor tjenerne er 19 årige gymnasiepiger, der ikke kender retterne på menukortet og aldrig har hørt om de vine, der skænker op. Og så kan vi især ikke lide de steder, hvor støjniveauet overdøver al samtale, så man er udmattet efter en time.

Her får du fire steder, som vi med sikkerhed gerne vil komme på igen - selv om vi har været der masser af gange:

Restaurant Lindevang, P. G. Ramms Alle, Frederiksberg, sidenvej til Peter Bangs Vej. Borgerlig dansk mad, solide råvarer, klassiske kødretter, store portioner, dampende varmt serveret. Her kan du få skipperlabskovs, biksemad, oksesteg, wienerscnitzel etc med store sidetallerkener med grønsager til. Ingen går sultne herfra. Et gammeldags sted, en slags tempel for klassisk dansk mad.

Restaurant PARNAS, ved Kongens Nytorv og Magasin. Lokalet er uændret siden jeg gik i gymnasiet for 50 år siden. Gæsterne ser også ud til at være de samme. Deres speciale er dansk mad, et af spevialerne er stegt flæsk med persillesovs og karfofter, uhm. Og så er det billigt.

Rastaurant Los Flamencos. Spansk mad i fineste kvalitet. Det bedste og mest stilfulde spanske restuarant i byen. Underetagen er den hyggelige tapasbar, 1. salen er den fine middsagrestaurant med hvide duge. Her er en meget fin atmostfære, her kan IO hygge jer og tale godt til god mad og flotte vine, og i selskab med udsøgt betjening og et pænt publikum en del over middel.

Mama Ludba, italiensk restuarant på Værnedamsvej. Veltillavet og velsmagende italiensk mad og stort udvalg af italienske vine. Altid gode ting på menykortet og hyggelig atmodsfære.

Restaurant HINGS CUISINE, Vesterbrogade ved Sorte Hest v. Platanvej. Hings Cuisine anses for at være den fineste kinesiske restaurant i byen, den ligger klasser over de andre kineserrestauranter; her er Canton-køkken med flotte kombinatyioner af kød, risa og grønsager og frugter, og f. eks. kinesisk øl. Ualmindelig hyggeligt og godt "Snakkested" både for forretningsfolk og andre mennesker.

Prøv nogle af dem.. .. og god ide at du samler tips. Alle vil gerne anbefale et par tigtiog gode restauranter, så det er også sjovt for andre end dig selv at gå ind og læse svarene.

Velbekomme og god fornøjelse

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 15-02-09 05:46

Hej taliskoko ...

Skal de være kød, fisk, grønt, eksotisk ...

Ja, der er jo mange muligheder ...

Og Resaurenter fra Pakistan, Vienam, Indien, Australien o.s.v
(Foruden dem du allerede har fået) er jo et besøg værd ...

Eller hvad sntes du?

Ikke spændende nok ?

Ellers gå på Hilton igen ...

JR

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 15-02-09 06:18

Prøv "Bastionen og Løven"

http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/bastionen-og-loeven/?p=users

Så går jeg på Riz Raz ....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-02-09 06:32

Søllerød Kro.
Ligger i smukke omgivelser og er hyggelig indvendig med flere små og store rum, førsteklasses mad og servering.

De har også sammensatte middage, men I skal have et pænt beløb på kontoen

Kommentar
Fra : NooKia

Dato : 15-02-09 08:00

Send en SMS, når du har bestemt dig for, hvor du vil indtage måltidet ...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-02-09 12:05

Hej.
Du/i skulle prøve en Thai restaurant.
Der ligger en på Østerbrogade 89.
Den er uovertruffen og ikke særlig dyr.
Silom Thai hedder den .
Vi var der for 3 uger siden til en fødselsdag og kan kun sige god for den.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 15-02-09 18:15

Hejsa taliskoko

Til en romantisk italiensk middag vil jeg varmt anbefale www.peccatidigola.dk i Helsingør. Vi er store tilhængere af kvalitets mad fra Italien og det får du her. Vi har ofte været på Hilton som bestemt er godt men denne perle er super!
Vi fik en 5 retters menu med 2x 1/2 fl. vin til 1300,- med drikkepenge og maden var en oplevelse og dette på en hverdag

Velbekommen
Bluesky

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 16-02-09 05:19

Hvis man melder sig ind hos Wagamamma får man et måltid gratis...

(Gælder i Fabruar og Marts)

Fint, hvis man er 2 personer...

http://www.wagamama.dk/members/home/

Nåh ja -
Du skriver ganske vist ikke noget om at det skal være billigt, men det syntes jeg da også er en fordel - hvis det altså også samtidig smager godt, og der er hyggeligt på stedet.

Hvornår skal I afsted?

I kan da ikke påstå, at der ikke har været mad forslag nok ...