/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Windows media fil til mp3
Fra : Assist4dogs
Vist : 673 gange
50 point
Dato : 12-02-09 21:02

Hvordan laver man en wimdows media musik fil om til mp3??

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-02-09 21:31

http://www.formatoz.com/
måske noget her

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-09 02:08

Der er mange muligheder på hvordan, før vi begiver os ud i mange forklaringer, så fortæl lige om det er musik købt på nettet eller endnu værre, er det musik fra TDC Play ?
Hvis svaret er nej, så kan Super nemt og gratis klare opgaven:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm
YoutubeDownloader er også gratis og nem at bruge, selv om den er bygget til at hente Youtube film, så er der en converter indbygget, som kan omdanne andet end film fra nettet:
http://youtubedownload.altervista.org/
Hvis musikken ikke er DRM beskyttet og du alligevel har problemer, så mangler du codecs, her er en god pakke til Windows XP:
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/
den pakke er til XP hvis du har Vista, så skal du bruge andre codecs.
Måske er det meget enkelt, men med de få oplysninger du giver, så er der også mange muligheder, og hvis musikken er DRM beskyttet, så kan det være ulovlig at fjerne beskyttelsen

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 13-02-09 09:19

Det er musik jeg har købt på nettet... på Gucca.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-09 12:13

Før du går videre, prøv at højre klikke på en af de musik stykker som du gerne vil omdanne, og klikke på Egenskaber hvis musikken er med DRM så er der et ekstra faneblad som hedder Licens.
Stort set alt købt musik i wma format er med DRM, når jeg har købt en eller flere CDer på nettet, så er det første jeg gør at brænde en lyd CD, denne CD bliver så bagefter rippet som mp3, det er lovlig og blanke CDer koster ikke så meget at musikken bliver for dyr, Piratgruppen giver på deres hjemmeside en vejledning i at fjerne DRM med diverse programmer, ved ikke om det er noget for dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-09 12:35

En søgning på Youtube gav forskellige muligheder, de fleste er købeprogrammer, prøv om det er noget for dig: http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=How+to+convert+DRM+protected+WMA+to+MP3 jeg køber CDer til 1 kr. stykket og forsætter med at brænde og rippe bagefter, men den er da smart den med at brænde en virtual CD

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 17-03-09 19:56

Du kan bruge et program som hedder tunebite - det fungerer på den måde at programmet afspiller musikken over dit lydkort og optager det igen i mp3 format - temmeligt low-tech, men det virker...

/ Peter..