/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katten Sutter?
Fra : stambi
Vist : 648 gange
80 point
Dato : 17-10-01 23:18

Vi har et "problem" med vores nye kat! Hun sutter i vores t-shirts mens vi har dem på, i håndklæder og hvad hun ellers kan komme til!! Hun virker sund og rask og hun spinner alt imens hun gør det!! Hun gør det et par gange i døgnet.

Er der nogen der ved hvad det kan være og er det skadeligt?

Stambi

Accepteret svar
Fra : Sansan

Modtaget 90 point
Dato : 17-10-01 23:31

Hej

Vores katte gjorde nøjagtig det samme da vi fik dem, vi blev også urolige, men læste i en bog om katte, at der ikke var noget at være bekymret for. Det kan være et tegn på de er taget for tidligt fra moderen og derfor stadig har instinktet i sig, men det er vist ikke helt afklaret. Det skal lige siges at den ene STADIG gør det og de er 3 år gamle nu!!
Derfor, lad den endelig fortsætte med det og afbryd endelig IKKE forløbet, det er ikke godt for den!
Vores kommer og "mjauer" når vi skal i seng og får så et håndklæde som den giver sig i kast med.

Sansan

Kommentar
Fra : britta

Dato : 18-10-01 00:02

Hej Stambi
Nu nævner du ikke om det en Killing eller en Voksen Mis i har fået! Jeg går ud fra at i på et tidspunkt skal til Dyrlægen med den "lille ny",-så ville jeg da råde jer til at spørge ham/hende til råds. Dette "extreme " sutteri, kan nemlig sagtens være en Vitaminmangel. Desuden kan der opstå den ulempe, at Katten sluger for meget luft under sit sutteri.
Lige en bemærkning omkring det at katten spinner. Det er en udbredt misforståelse at Katte hovedsaglig spinner når de føler sig godt tilpas. Jeg havde engang en oplevelse med en Kat der var blevet påkørt. Da jeg transporterede den hårdt sårede mis til Dyrlægen -lå den spinnende i transportkassen.
Hilsen
Britta

Godkendelse af svar
Fra : stambi

Dato : 18-10-01 17:18

Tusind tak til jer begge for svaret. har idag ringet til dyrlægen, og fået at vide at det ere normalt hos mange katte og at de kan gøre det resten af livet.

Hilsen Stambi

Kommentar
Fra : AEI

Dato : 05-05-02 17:40

Hej Stambi *S*
Min hunkat gør det også , syntes nu det er hyggeligt når vi sidder og ser tv med en lille putter med hende, Nå men angående den uld de kan indtage ved det, vil ikke være det store problem hvis den får lov til at komme ud.... men hvis det er en indekat som min ville det nok være en godt ide enten at så noget kattegræs til den eller bruge lidt kattemalt... hvis ulden får lov til at blive inde vil det være som at sætte en prop i enden på katten og det kan skabe en del mavepine for den, så vores spiser lidt kattegræs og hoster som regel en ordenlig klump hår og nullermænder op ude på bedeværelset.. så kommer de af med det og samtidig er det let at gøre rent
håber det vil hjælpe dig
mvh Maria