/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Type på flisefuge?
Fra : dabj
Vist : 866 gange
350 point
Dato : 31-01-09 13:35

Jeg er ved at lave nyt bryggers.
Der skal fliser/klinker på bordet.
Spørgsmålet er så hvilken type flisefuge jeg skal bruge.
Det skal være noget der ikke suger f.eks. blod og blodvæske, da det ofte bliver brugt til partering/udskæring af kød.
Selvfølgelig kunne jeg bruge silikone, men det ville blive et kæmpearbejde og ikke særlig nemt.
Nogen der har en ide??
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : MuGG3K

Modtaget 360 point
Dato : 31-01-09 13:47

http://www.flisestudiet.dk/menu/Tilbeh%C3%B8r/PCI/flisefuge/flisefuge.shtml
Havde det samme spørgsmål da jeg skulle lave køkken og der gik jeg ind på denne her hjemmeside:) og der står en masse ting :)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-01-09 17:51

det kraver nået forsegler kan købes i de fleste byggemarkeder

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 31-01-09 18:41

Hej dabj.
Der findes på markedet flere fygetyper som er specielt beregnet til det du vil lave.
F.eks. en cementbaseret specialfuge, men prøv at snakke med dem i byggemarkedet - desuden bør du lave fugen smallere end hvis det var på et gulv, men pas på at den ikke bliver "for" smal heller, omkring 2 mm er passende.
Selvfølgelig ville en silikonefuge nok være at foretrække, specielt når du i forvejen ved at bordet ofte vil blive brugt til forarbejdning af kød.
Det er ganske vist et lidt større arbejde, som også skal udføres med en vis præcision, men det er kun een gang at gøre det, og mange, mange gange du bagefter vil glæde dig over at du brugte tiden på det.
Held og lykke med det
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 03-02-09 18:38

Tak for svaret MuGG3K.