/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
What to do??
Fra : warni
Vist : 399 gange
20 point
Dato : 17-10-01 16:21

Hejsa.

Jeg skal ud og investerer i et grafikkort. Det skal være med TV-out og så, skal jeg også bruge det det til at spille med. Det må gerne kører godt når jeg spiller.

Håber I har et forslag.

Med venlig hilsen

Bo

Ps. Min computer er på 1200MHz og har 256 SD-Ram (hvis det betyder noget).

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 30 point
Dato : 17-10-01 16:26

Køb et GeForce2 eller GeForce3 kort. Jeg har et GeForce2 32mb GTS, og det kører rigtig godt. GeForce3 er selvfølgelig mere fremtiddsikret, men koster også lidt mere..
Se eventuelt www.edbpriser.dk for info om hvor det er billigst at købe.

Kommentar
Fra : jak

Dato : 17-10-01 17:31

ja køb et GeForce eller TNT

Kommentar
Fra : jak

Dato : 17-10-01 17:34

du kan få billige ting til din computer inde på,www.prc-data.dk

Kommentar
Fra : warni

Dato : 17-10-01 17:36

Ok. men så vil jeg lige høre om dett skal være DDR Ram eller de alm. SD-Ram og om fabrikanten er lige meget. F.eks. om det hedder creative, asus eller et helt 3. mærke.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 17-10-01 17:41

Well, DDR ram er meget hurtigere end SD ram, så det er klart at anbefale. Det har alle nyere grafikkort.

Asus er er rigtig godt valg. Som altid

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-01 17:06

"warni" <warni.news@kandu.dk>

> Jeg skal ud og investerer i et grafikkort. Det skal være med TV-out og
> så, skal jeg også bruge det det til at spille med. Det må gerne kører
> godt når jeg spiller.

Hej !

Nu er jeg bestemt ikke expert men Hercules 3D Phrofet skulle være helt ok og
så er de billige ca 1200 kr uden tv.out og 1350 med.
Se evt. denne test:
http://www.hardinfo.dk/tests/grafikkort/default.asp?ID=260

Oz

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-01 17:27

"Otto Meurer" <webmaster@gugzel.dk> wrote in message
news:9qk9tc$gg0$1@sunsite.dk...
>
> "warni" <warni.news@kandu.dk>
>
> > Jeg skal ud og investerer i et grafikkort. Det skal være med TV-out og
> > så, skal jeg også bruge det det til at spille med. Det må gerne kører
> > godt når jeg spiller.
>
> Hej !
>
> Nu er jeg bestemt ikke expert men Hercules 3D Phrofet skulle være helt ok
og
> så er de billige ca 1200 kr uden tv.out og 1350 med.
> Se evt. denne test:
> http://www.hardinfo.dk/tests/grafikkort/default.asp?ID=260
>

De bruger ikke de nyeste drivere til Nvidias GeForce. Her kan du se en test
af ATIs Radeon 8500 og 7500 hvor de kort bla. biver sammenlignet med
Geforce2 Pro og KyroII - her bliver de nyeste drivere bliver brugt til
GeForce.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1517

Se f.eks. hvor de skriver "The Kyro II is not as impressive as we once
thought, especially now that all of the quality settings are turned up to
the max. It's a better solution than the GeForce2 MX400 and it should offer
performance close to that of the GeForce2 GTS but it is definitely not the
GeForce2 Ultra killer we originally thought it to be"

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1517&p=10

Et Geforce GTS eller Pro er de bedste køb idag - jeg ved man kan få et
Creative GF2 GTS til 795,- i Electric City - dog uden TV-Out.

Eller er Palits GF2 Pro med 64mb ram til ca. 1200,- med TV-Out et ganske
godt køb. Se www.edbpriser.dk

Der har været driver problemer med Kyro især iforhold til Max Payne - de er
nu løst - med et GeForce kort har du ikke driver problemer.

Armitage med nyt grafikkort til 795,- gæt hvilket model og mærke det er
Efter laaaaange overvejelser valgte jeg at spare de 400,- et Pro kort koster
ekstra. Så nu har jeg penge til 512 mb ram istedet for

> Oz
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-01 18:13

> Armitage med nyt grafikkort til 795,- gæt hvilket model og mærke det er

> Efter laaaaange overvejelser valgte jeg at spare de 400,- et Pro kort
koster
> ekstra. Så nu har jeg penge til 512 mb ram istedet for

He, det var også min tanke (hvorfor bruge 50% flere penge for 10% (et gæt)
mere ydelse), så gæt hvad jeg sidder med Har dog lige et spørgsmål; når
jeg bruger NVmax, siger den at rammen kører 315 MHz ikke 333 MHz, som den
skulle?!?!? What gives?

Frank

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-01 18:40

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3bcdbbf5$0$26978$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Armitage med nyt grafikkort til 795,- gæt hvilket model og mærke det er
>
> > Efter laaaaange overvejelser valgte jeg at spare de 400,- et Pro kort
> koster
> > ekstra. Så nu har jeg penge til 512 mb ram istedet for
>
> He, det var også min tanke (hvorfor bruge 50% flere penge for 10% (et gæt)
> mere ydelse), så gæt hvad jeg sidder med Har dog lige et spørgsmål;
når
> jeg bruger NVmax, siger den at rammen kører 315 MHz ikke 333 MHz, som den
> skulle?!?!? What gives?
>

Det ved jeg ikke - mit kort er så nyt jeg ikke endnu har fået det
indstalleret. Men rammen skal jo køre 333mhz, det står det på pakken. Prøv
et andet program og se om det siger det samme - ellers ved jeg ikke. Ikke
fordi jeg vil gå amok over 18 mhz men alligevel.

Har du prøvet at overclocke det?

> Frank
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-01 19:07

> Prøv et andet program og se om det siger det samme

Foreslag?

> Har du prøvet at overclocke det?

Jeg har også først lige fået min installeret i går, men prøvede bare lige
hurtigt at overclocke det til 220/350. Jeg kørte 3dmark2001, og der var
nogle små grafik fejl, så jeg skal lige prøve nogle andre settings. Jeg vil
da gerne hører, hvis du overclocker dit.

mvh Frank

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-01 02:25

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3bcdc887$0$26981$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Prøv et andet program og se om det siger det samme
>
> Foreslag?

Ja det var det. Men powerstrip siger også at mit kun kører med 315 mhz!

Men de 18 mhz kan jeg godt leve uden til 795,-
>
> > Har du prøvet at overclocke det?
>
> Jeg har også først lige fået min installeret i går, men prøvede bare lige
> hurtigt at overclocke det til 220/350. Jeg kørte 3dmark2001, og der var
> nogle små grafik fejl, så jeg skal lige prøve nogle andre settings. Jeg
vil
> da gerne hører, hvis du overclocker dit.
>

Det samme resultat kom jeg til med powerstrip. Jeg tror jeg lader det køre
standard - at vi ikke kan overclockke rammen mere skuffer mig lidt men hvad.
Selvfølgelig er 35mhz pænt men det er bare træls at det ikke er fra 333mhz
men fra 315mhz.

> mvh Frank

Jeg er stadig tilfreds med kortet og det skal nok holde i de 6-12 måneder
inden jeg skal opgradere igen.