/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Fodterapi
Fra : bsorensenas
Vist : 890 gange
50 point
Dato : 23-01-09 09:59

Hej til alle.
Er der nogen der ved hvad det er man kan smøre på fødder for at blødgøre hård hud.
Er det noget man kan købe i Matas?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-09 10:06

Det skal være en crem, der trænger ind i huden, og ikke bare fedter rundt på overfladen.

Matas kan hjælpe og vejlede dig, men jeg kan da anbefale - Camferine - købt i Kvickly

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-01-09 10:08

Prøv lige at læse dette tip - havregrøds kur til tørre fødder
http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=17532

Accepteret svar
Fra : jdkq

Modtaget 50 point
Dato : 23-01-09 11:53

Hej ! . . - selvfølgelig er der noget der virker, - også effektivt.

Produkterne kan dog ikke købes i "forretninger", . . - men taget Du en tur på nettet, f.eks. www.provita.mynuskin.com, kan Du handle online, . . - Du kan vælge mellem flere produkter, - og Du bør vælge helt afhængig af, hvad Du har af ønsker og forventninger, - uden at kende Dig og Dit problem / behov, vil vi dog gerne anbefale en fodcreme der hedder "Firewalker", - alternativt én creme, der hedder "Sole Solution", - men noget er meget vigtigt, . . - at Du ikke anvender sæbe og shampoo, der igen fjerner de unikke opbyggende bestanddele, der tilføres huden via cremerne.

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 23-01-09 12:14

Ja - Matas har et grønstribet produkt som slet og ret hedder Fodcreme. Det indeholder Kamfer og jeg synes det er et godt produkt. Jeg bruger det også på knoerne på hænderne - i (vinter)perioder hvor huden er tør.

Godkendelse af svar
Fra : bsorensenas

Dato : 23-01-09 12:55

Tak for svaret jdkq. Det lyder effektivt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-01-09 14:26

Den stribede Fodsalve er superb til tørre fødder - men hård hud kan ikke gøres blødt - det skal af...

Hanne

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 23-01-09 16:42

selv om jeg er lidt sent på den, vil jeg anbefale, at tage fodbad tilsat babyolie i ca 15-30 min. så der den hårde ud lige til at skrabe af. Det har jeg selv brugt i mindst 20 år. man går på skyer bagefter