/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
lynkursus i økonomiske teorier
Fra : Nordsted1
Vist : 2449 gange
200 point
Dato : 17-01-09 19:14

Emne: Lynkursus i Økonomiske Teorier

Socialisme
Du har to køer. Du giver den ene til din nabo.

Kommunisme
Du har to køer. Staten tager dem begge og giver dig lidt mælk.

Fascisme
Du har to køer. Staten tager dem begge og sælger dig lidt mælk.

Nazisme
Du har to køer. Staten tager dem begge og skyder dig.

Surrealisme
Du har to giraffer. Staten opfordrer dig derfor til at lære at spille mundharpe.

Bureaukrati
Du har to køer. Staten tager dem begge, skyder en, malker den anden ... og smider mælken ud.

Traditionel kapitalisme
Du har to køer. Du sælger den ene og køber en tyr. Din flok udvides og din økonomi vokser. Du sælger kvæget og lever resten af dine dage af overskuddet.

Moderne kapitalisme
Du har to køer. Du sælger den ene og presser den anden til at producere samme mængde mælk som fire køer. Senere hyrer du en dyr konsulent til at analysere, hvorfor koen faldt død om.

IT Factory-kapitalisme
Du har to køer. Du sælger tre af dem til dit børsnoterede selskab, fordi en bankgaranti overbeviser investorer om, at du i virkeligheden har fire køer. Hvorfor du trækker foderet til fem køer fra i skat. Retten til at malke seks køer overføres via en bank i Polynesien, ejet af et skuffeselskab, som tilbagesælger retten til at malke syv køer til dit oprindelige selskab. Det revisorgodkendte årsregnskab fastslår, at virksomheden ejer otte køer med option på en mere. Du hævder, at du har en tyr, der får førstepræmie ved dyrskuet, hvorefter du sælger tyren og forsvinder.

En fransk virksomhed
Du har to køer. Du går i strejke og blokerer vejene, fordi du vil have tre køer.

En italiensk virksomhed
Du har to køer, men ved ikke hvor de er. Du beslutter dig for at holde frokost.

En russisk virksomhed
Du har to køer. Du tæller dem og når frem til, at du har fem køer. Du tæller den igen og når frem til, at du har 42 køer. Du tæller dem igen og når frem til, at du har to køer. Du åbner en flaske vodka.

En kinesisk virksomhed
Du har to køer. Du har 300 mand ansat til at malke dem. Du hævder, at du har fuld beskæftigelse og høj produktivitet. Du lukker den avis, der skriver sandheden.

En indisk virksomhed
Du har to køer. Du tilbeder dem.

En australsk virksomhed
Du har to køer. Forretningen ser ud til at gå fint. Du lukker kontoret og fejrer din succes med et par fadbamser.

En japansk virksomhed
Du har to køer. Du redesigner dem, så de kun er en tiendedel størrelse af en normal ko og producerer tyve gange så meget mælk. Du skaber derefter en manga figur og forøger din indkomst ved at lancere den som børnelegetøj over hele verden under navnet Kokimon.

En irakisk virksomhed
Alle tror du har masser af køer. Du fortæller dem, at du ikke har nogen. Ingen tror dig, så de bomber dig sønder og sammen og invaderer dit land. Du har stadig ingen køer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 19:15

Point sat til 200 for så sjov er den nu heller ikke

Har i ikke nogle der er sjovere??

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 17-01-09 19:16

Den er da sjov ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-09 19:19

Er de mælkefiduser til salg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 19:23

Nu er jeg da blevet lidt klogere på hvordan Stein Bagger bar sig ad - når man tænker nærmere over det, er det jo ren logik for burhøns

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-09 19:28

Sådan har gjort med naboens værktøj i årevis.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 19:32

Eyvind.... sig mig engang, hvor har du taget det kursus?? Jeg er åbenbart bagud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-09 19:34

Når jeg aflevere det til rensning tror han det er mit værktøj.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-09 19:43

Så absolut en af de sjoveste jeg længe har set. Kendte ca det halve, men det resterende var nyt (og særdeles sjovt).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-09 19:44

Havde det været et tip, skulle den have haft 7 stjerner (mindst) *******

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 19:47

3773..... jeg overvejde at lægge den under tip.... men havde ikke lyst til - igen - at få fortalt at en vittighed ikke er et tip

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-09 19:58

En vittighed er IKKE et spørgsmål !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-09 20:00

OG at købe sig til lidt dåselatter, er bare under lavmålet !
Gambrinus
Bortset fra det er den god.
Kendte den, men der var gode tilføjelser og jeg havde ledt efter den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 20:05

Citat
En vittighed er IKKE et spørgsmål !
HA HA HA

det var også derfor jeg skrev

Citat
så sjov er den nu heller ikke

Har i ikke nogle der er sjovere??

Gambrinus, kom nu, du ka godt

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 17-01-09 20:05

hahaha fed ..

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 210 point
Dato : 17-01-09 20:11
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-09 20:15
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 20:16

Hø hø, den var go'.......så kan manden sgu godt få lov at se håndbold, kandu er da meget sjovere

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 17-01-09 20:16

hahah :D

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 20:24

Tak for svaret Gambrinus. Det var dagens 12'

Tror resten af kandu ser håndbold.... det ligener ikke noget

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-09 20:27

Ho Ho Ho den sidste var go

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-09 20:30

Og lidt mere

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-09 21:25

Jeg skal lige spørge Bertel Brandert om den er sjov....... før jeg griner

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-09 21:36

Citat
Jeg skal lige spørge Bertel Brandert om den er sjov....... før jeg griner

Klumme for f....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-09 21:41

Jamen sån' er det når Kandu har ansat en morskabsmoderator. hans afgørelser beror ikek alene på hvor vidt en vits er morsom, men sandelig osse hvem der fremfører den. Gud nåde og trøste hvis den forkerte person fremfører en halbøvet vits

Nu vil jeg personlig skrupskide denne Bøvebertel et stykke, og indrømmer åbenlyst at denne vits er morsom.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-09 21:49

Jeg har lige set hvor Gambrinus holder til:

http://peecee.dk/upload/view/150038

Men jeg så ham nu ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 22:04

Måske det er sådan en selvbetjeningsbiks, så Gambrinus er gået i køkkenet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-09 22:41

Cerveceria det er et Ølleri Bryggeri

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 22:47

Ok, men på ølleriet kan man også få serveret en meter pølse

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-09 22:55

JA ja uden spise og drikke .... Før i tiden havde Palma en masse små Bodegas, hvor sherry og vinfade var stabet op i butikken. Der var få og små borde og stole, hvor man kunne sidde og smage på varerne. Når man havde siddet der og prøvesmagt en dagsstid, kunne man godt trænge til lidt fast føde og det havde de sgu osse. En dåse sardiner og en humpel brød.... så kører det bare. Men disse gamle Bodegas er desværre blevet sjældne. Der er nok ikke penge i det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 23:03

Ja det er trist, men vi kan da glæde os over at vi fik "afprøvet det", det var også dejligt når man var stamgæst, når mutter gik i køkkenet og lavede deres retter til os.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-09 23:06

Ja det duede....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-09 09:20

Gambrinus holder til i dette "glimmercenter" som ligger i Puerto Carmen, Lanzarote
http://peecee.dk/upload/view/150095

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-01-09 10:54

Nu må det være nok med jeres mobning af Gambrinus !
Den ærværdige gamle drukkenbolt (En 80 cm. høj keramikstatue) står her i min stue.
Han stod oprindeligt urokkelig og karakterfast på min oldemors værtshus ”Stormklokken” i Haderslev.
Det var et rigtigt værtshus forstås !
Vådt, vådt og tørt i krostuen, overnatning for de klatøjede rejsende og stalde til de mødige gangere.

Der var en KÆMPESTOR (Jeg var 4 år) baggård, der stødte op til bagsiden af ”Harmonien”.
Farfars heste var omkring 9 meter høje, når man sad og kikkede ned fra sadlen.
(Min pylrede far kunne kun lige nå op og støtte mig, hvilket absolut ikke var nødvendigt)
Hønsene fjollede rundt om benene på os.
(De kunne ikke svømme, fandt min fætter ud af gennem praktiske forsøg)
Kaniner i massevis i burene der stod på rad og række.
(De smagte ikke rigtigt godt, når man dagen forinden havde kælet for dem)
Mødding
(Vi lugtede dejligt når vi havde været ude og lege)
Værksteder
(Hvor man kunne reparere hestevogne og krikker)
Gambrinus har bare altid været der for mig.
I eksil igennem hele min barndom i Nordsjælland.
Men i det herrens år MCMLXXXV vendte han endelig hjem til Sønderjylland igen.
Den seje gamle gut overlevede 2 år på et kollegieværelse.
DET er i sig selv lidt af en heltedåd !
(Ellers havde min far også gjort mig arveløs)
Så nu holder i kæft og viser den gamle ølkonge, den respekt han fortjener !
Ellers hævner han sig med de frygteligste tømmermænd !
Gambrinus Rex

http://peecee.dk/upload/view/150107

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-01-09 11:57

http://hjem.get2net.dk/gambrinus/Gambrinus.htm

Lidt om Gambrinus...når det nu skal være

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-09 19:09

Jeg bøjer mig ærbødigst i støver for Gambrinus - sikke en overlevelsesevne

Her var jeg næsten gået glip af hele din "opvækst" (tak for den )hvorfor kan vi ikke få rettet, så også os spørgere kan få mail i vores afsluttede spørgsmål.

Jeg er tilfreds med din holdning til kælekaniner, håber du stadig holder nallerne fra dem

Klumme, jeg ka ikke få dit link til at virke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-01-09 19:23

Det kan jeg heller ikke, men det virkede da jeg lagdedet ind

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-01-09 19:27

Citat
Surrealisme
Du har to giraffer. Staten opfordrer dig derfor til at lære at spille mundharpe.
Skulle hilse fra nogle ansatte hos Jobnet Storkøbenhavn og sige, at det er en meget præcis beskrivelse af deres situation.